Verwijderen dual-boot

Status
Niet open voor verdere reacties.

snoopymonster85

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 aug 2013
Beste mensen,

Ik heb sinds een jaar windows 7 met dual-boot windows 8. Windows 7 was eerst geinstalleerd, en heb ik een 2de partitie aangemaakt (op dezelfde hdd) en heb ik daarop Windows 8 geinstalleerd. Nu wil ik windows 7 verwijderen, en daar linux op plaatsen, en ik gebruik windows 8 veel meer.

In disk management ziet het er zo uit: 4vckKsr.png

Windows 7 is dus primair, en dit wil ik aanpassen naar windows 8. Ik heb met EasyBCD geprobeerd windows 8 als mijn boot-OS te maken, en dan krijg ik deze error: RqHVdUG.png.

Nu ga ik naar EASEUS partition manager, en probeer ik mijn windows 8 partitie primair te maken, is krijg ik deze error: OpXN9vU.png.

Wat moet ik doen om Windows 7 te verwijderen, en daar linux installeren? Moet ik de hele hdd clearen en dan daar opnieuw mijn OS installeren?

Alvast bedankt.

Wat je wel zou kunnen proberen is om met GParted de Win 7 partitie te verwijderen, dan de ruimte bij Win 8 te voegen en dan later de MBR van Win 8 aan te passen.
Daarna Linux installeren naast Windows 8

Let wel, je zit met Win 8 met de EUFI en dat kan wat moeilijkheden opleveren met Linux. (dit ligt NIET aan Linux maar aan de fabrikanten die EUFI op hun hardware hebben)
Tenzij jij daar geen last van hebt, omdat je Windows 8 zelf heb geinstalleerd. ;)

Als dat dus geen issue is dan volstaat dus het bovenste. Gebruik GParted, want dat is echt een geweldige tool hiervoor.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan