Verwijderen dualboot

• Onderwerp starter Onderwerp starter emc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

emc

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2003
Per abuis winXP op de f schijf geinstalleerd. Daarna op de c schijf en vervolgens de f geformatteerd. Toch krijg ik een dualboot optie. Ik las dat ik onderstaande kon doen om dit te verwijderen:
" 1)Opstartdiskette maken (of downloaden), opstarten vanaf diskette en vanaf de A-promt intypen SYS C: waarna je van het bootmenu bent verlost.

2) Bootbestanden van WinXP (boot.ini, ntldr, ntdetect.com, bootsect.dos en pagefile.sys) kunnen ook worden verwijderen. Sommige hiervan zijn hidden."

Wanneer ik via de opstartdiskette opstart en dit commando intoets krijg ik de melding "ivalid command of name". Zowel met A: als C: ervoor.

Voor wat betreft de 2e optie, als ik f: heb geformatteerd dan staan deze er toch niet meer, of moet ik dat ook via dos doen?

Alvast bedankt, emc.

Je kunt ook rechtsklikken op het deze computer icoon, kies eigenschappen>Geavanceerd>Tabje instellingen bij opstart en herstelinstellingen>kies dan bij besturingssysteem het besturingssysteem waar je standaard mee wil opstarten. Haal het vinje weg bij: lijst met besturingssysteem weergeven. Wil je het handmatig doen dan klik je op bewerken en plaatst deze tekst in het scherm:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /noguiboot

Laatst bewerkt:
Dank je, dit werkt inderdaad, maar nu moet ik mijn account aanklikken voordat windows doorstart, ik heb maar 1 account en hiervoor vroeg hij daar niet om. Kan dit worden aangepast?

Ja in het configuratiescherm kies gebruikersaccounts en kijk onder "kies een taak"even bij de opties voor "de manier waarop gebruikers zich aan- en afmelden wijzigen". Haal daar het vinkje weg bij het welkomstvenster gebruikne.

Laatst bewerkt:
Rene,

Bedankt voor de tip. Echter, bij het aanklikken van gebruikersaccounts bleek het dat er nog een (voor mij onbekend) account actief was. Dit heb ik gedeleted. Als ik jouw oplossing doe krijg ik een ander opstart- en afsluitscherm, zoals ook omschreven in de beschrijving.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan