Verwijderen en bewerken van MySQL querys via php

Status
Niet open voor verdere reacties.

DannyV

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2006
Beste lezers,

Ik loop momenteel vast met een gedeelte van mijn script.
Ik wil de teksten "bewerken" en "verwijderen" gebruiken om e.e.a. te kunnen bewerken en of verwijderen.

Dus bijvoorbeeld Straat a, 23, WijkX, StadX wil ik met 1 druk op de knop verwijderen of bewerken. Kan iemand mij hierbij helpen? De code die ik tot op heden heb staat hieronder gepost.

PHP:
<?php include 'database-connectie.php'; ?>
<?php
$result = mysqli_query($con,"SELECT * FROM klanten ORDER BY plaats, wijk, straat, huisnummer");

echo "<table border='1'>
<tr>
<td> <b>Straatnaam &nbsp;&nbsp;&nbsp;</td>
<td> <b>Huisnummer &nbsp;&nbsp;&nbsp;</td>
<td> <b>Woonwijk &nbsp;&nbsp;&nbsp;</td>
<td> <b>Woonplaats &nbsp;&nbsp;&nbsp;</td>
</tr>";

while($row = mysqli_fetch_array($result)) {
  echo "<tr>";
  echo "<td>" . $row['straat'] . "</td>";
  echo "<td>" . $row['huisnummer'] . "</td>";
  echo "<td>" . $row['wijk'] . "</td>";
  echo "<td>" . $row['plaats'] . "</td>";
  echo "<td>" . "<b> &nbsp;Bewerken &nbsp;" . "</td>";
  echo "<td>" . "<b> &nbsp;Verwijderen &nbsp;" . "</td>";
  echo "</tr>";
}

echo "</table>";

mysqli_close($con);
?>

Uitleg....

Als ik zo jouw code bekijk zie ik dat jij geen gebruik maakt van een uniek id voor elke klant in je database. Om ze te bewerken is dat wel nodig en om te verwijderen ook.
Als je die wel hebt sla dan stap 1 over....

Stap 1:
Maak een kolom bij in jouw mysql en noem die id met als type int(10) en AUTO_INCREMENT.
Omdat deze als eigenschap AUTO_INCREMENT heeft hoef je die zelf nooit in te vullen. Jouw mysql server kijkt naar de laatste die toegevoegd is en telt er eentje bij.
Wanneer je niet weet hoe dat moet kan je ook mijn klanten.sql inporteren naar jouw server. Er zit een optie in phpMyadmin (of bijna ieder ander sql bewerk programma) hiervoor.

Stap 2:
Omdat jij eigenlijk maar 1 pagina hebt waar je alles in hebt is het vrij lastig om het uit te leggen wat je allemaal moet doen.
Voor de delete functie heb je een andere pagina nodig en voor de edit functie ook weer.

Ik heb wat voor je gedaan.
Kijk op http://paules.eu/test om te zien of dat is wat jij bedoeld. Zoja.

in de bijlage staan alle bestanden. Kopieer die naar je server:
pas daarin /classes/dbo.class.php aan en kijk op lijn 13/17 en pas die aan naar jouw gegevens.

Ik ben er wel vanuit gegaan dat jij de een AUTO_INCREMENT kolom genaamd id hebt.
Zoniet laat het even weten hoe jouw kolom dan heet dan pas ik de bestandjes even aan voor je.

PS: Mijn code is wel OOP en jouw code Procedural
Ik hoop dat je er iets van begrijpt.

SUCCESS...

Bijlage: Bekijk bijlage klanten.zip

Bedankt. Dit is inderdaad precies wat ik bedoel.

Ook bedankt voor de comments in de scripts. Ik ga ze goed bestuderen.

Ik heb niet overal comments bij gezet dus vraag het als je iets niet begrijpt. ik heb alles in 1 tot 2 uurtjes geschreven dus kan hier en daar wat comments vergeten zijn.:P

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan