verwijderen in vista traaaaaaaag- HELP

Status
Niet open voor verdere reacties.

juliette1978

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2007
Als ik met verkenner iets probeer te verwijderen gaat vista eerst uitrekenen hoelang iets duurt en vervolgens duurt het erg lang voordat iets verwijderd is. Hetzelfde met iets kopieren.

Een bestand van 85 mb verwijderen duurt bijvoorbeeld zo'n 7 minuten.

Please iemand een oplossing?

Als ik met verkenner iets probeer te verwijderen gaat vista eerst uitrekenen hoelang iets duurt en vervolgens duurt het erg lang voordat iets verwijderd is. Hetzelfde met iets kopieren.

Een bestand van 85 mb verwijderen duurt bijvoorbeeld zo'n 7 minuten.

Please iemand een oplossing?

Ik zit met hetzelfde probleem...zelfs een snelkoppeling van het bureaublad verwijderen heeft die moeite mee. Met als gevolg dat de pc weer vast loopt. Vista...1 groot bagger. Nu heb ik het al zover dat mijn pc steeds crasht. Bleu Screen error enzo...bah!

Servicepack 1 al geinstalleerd? Volgens mij gaat het dan een stuk sneller.

Probeer dit programma eens uit.
De handleiding erbij nemen en het gaat werken.

Daarna zou je nog een scan kunnen uitvoeren met mbam.
na installatie even updaten en dan een snelle scan uitvoeren.

Gaat het verwijderen dan nog traag ?

Bedankt voor jullie snelle reacties!!!!:thumb:

Ik dacht dat ik automatische updates had aan staan, maar bij update controle bleek inderdaad dat servicepack 1 nog geinstalleerd moest worden.

Dat heb ik inmiddels gedaan. Is het dan normaal dat die daarna over 185 MB van de ene naar de ander map kopieren zo'n 4 minuten doet?

Is in ieder geval al een stuk sneller.

Servicepack 1 al geinstalleerd? Volgens mij gaat het dan een stuk sneller.

Laatst bewerkt:
bij mij gaat vista wel lekker op laptop, k heb er geen problemen mee en hij kopieert bij mij 2 film binne 2 minute na andere map.. vind het zelf snel genoeg :P

Het heeft te maken met mijn E-partitie,ben ik achter. Binnen de D-partitie gaat alles snel en bij de E-partitie gaat het fout. Kopieren duurt daar lang en wanneer ik iets verwijder van 16 MB zegt die dat het bestand te groot is voor de prullebak en of het direct helemaal verwijdert moet worden (terwijl de prullebak leeg is).
Vreemd! iemand?

bij mij gaat vista wel lekker op laptop, k heb er geen problemen mee en hij kopieert bij mij 2 film binne 2 minute na andere map.. vind het zelf snel genoeg :P

Wat ook wel eens kan helpen is een grondige schoonmaakbeurt van de schijf en het register.
CCleaner (zeer populair) voor de schijf.
En Eusing voor het register. (Als Eusing bij het aanzetten vraagt om een registratiecode: gewoon klikken op skip of doorgaan. Het is freeware).
Klik op controleren en na de controle op repareren.
Met herstellen kan de hele procedure eventueel ongedaan gemaakt worden.

Over de registercleaners hier een leuk artikel over de zin ervan:

http://www.computertotaal.nl/web/Artikelpaginas/Cursus-artikel/Registercleaners-zinvol-of-niet2.htm

Even goed lezen a.u.b. !
Ik weet dat een regcleaner pas enige snelheidswinst oplevert bij een paar duizend ongeldige sleutels, maar regcleaners voorkomen soms ook ongewenste meldingen/activiteiten.
Er zijn enkele zeer riskante regcleaners in omloop, maar Eusing heeft tenminste een uitstekende reputatie.

Regdefragmentatie levert bijna altijd wél substantiele snelheidswinst op.

Laatst bewerkt:
als na alles qua regdefrag/regcleaner nog traag gaat kan misschien het defragementeren van die schijfen/partities ook wel helpen

ik had dit probleem ook. Maar niet op alle vista pc's, het heeft met de hardware en bij een voor-ingeinstalleerde pc met de veiligheidsinstellingen te maken. Ik heb het opgelost door in Internet Explorer, Extra, Internet opties, tabblad beveiliging, de instelling normaal te gebruiken ipv normaal hoog. Daarna draait alles als een trein.
De verklaring zou de integratie van IE in de GUI van windows kunnen zijn.

@bobbee,

Dit topic is alweer bijna een half jaar oud.
Reageren heeft dan weinig zin meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan