verwijderen ipv hide

Status
Niet open voor verdere reacties.

jochenknevels

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2007
ik heb in mijn originele pagina verschillende objecten staan b.v.
<span id='hoofdstuk2' style="display:none"></span><br /> die verborgen zijn, worden opgevuld met xmldata en ten gepaste tijde te voorschijn moeten komen (style="display.block") maar deze objecten nemen nu plaats in waardoor het lijkt of op mijn pagina enorm veel spaties staan.
Is er ook een mogelijkheid om deze objecten te "verwijderen" en ten gepaste tijde weer laten "tevoorschijnkomen" zodanig dat ik eigenlijk hetzelfde effect krijg als hierboven maar dan zonder de spaties.

ik heb in mijn originele pagina verschillende objecten staan b.v.
<span id='hoofdstuk2' style="display:none"></span><br /> die verborgen zijn, worden opgevuld met xmldata en ten gepaste tijde te voorschijn moeten komen (style="display.block") maar deze objecten nemen nu plaats in waardoor het lijkt of op mijn pagina enorm veel spaties staan.
Is er ook een mogelijkheid om deze objecten te "verwijderen" en ten gepaste tijde weer laten "tevoorschijnkomen" zodanig dat ik eigenlijk hetzelfde effect krijg als hierboven maar dan zonder de spaties.

Bedoel je spaties of breaks?

Als je breaks bedoelt zou je die dus niet achter je span moeten plaatsen, wanneer je display:none op de span plaatst blijft de <br /> staan. Je zou hem eventueel in de span kunnen plaatsen?

Als je spaties bedoelt, waar komen die dan vandaan? Wanneer een een element geen display meer heeft zou hij absoluut geen ruimte meer in moeten nemen.

Werken met breaks is sowieso een beetje overbodig, dat zou in je CSS geregeld moeten zijn (bijvoorbeeld met margin en display:block).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan