verwijderen koelblok

Status
Niet open voor verdere reacties.

hangmat

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 mei 2001
Hoe kan ik in hemelsnaam dat @#!? koelblok van mijn processor verwijderen? Die zit vast met zo'n fijne klem en ik ben bang dat ik zometeen mijn moederbord ga beachadigen.

Het zal wel per pc verschillen, maar moet je hem niet naar beneden duwen en dan er vanaf (opzij)?

Weet je et merk/type ook?

Vaak moet je een platte schroevendraaier in een inkeping steken die aan/in de bevestigingsbeugel zit en moet je em dan naar voren duwen, terwijl je em ook wat omlaag drukt.

AMD op een MSI bord. Omlaag gaat nog wel, maar dan?

Dan moet je hem dus proberen om hem de hoek om te krijgen.

@Muurhond.........dat ding noem je een inkeping???

Geplaatst door hangmat
AMD op een MSI bord. Omlaag gaat nog wel, maar dan?

Ik bedoel et merk/type van die heatsink/koeler.

Als je omlaag drukt, (die beugel!) dan moet je em ook naar voren drukken zodat ie loskomt van die ''klemmetjes''.

Geplaatst door harmen__666
Dan moet je hem dus proberen om hem de hoek om te krijgen.

@Muurhond.........dat ding noem je een inkeping???

Niet die beugel, maar dat ''gat'' waar je de schroevendraaier insteekt. Ik noem dat een inkeping. Hoe anders? :D

Okee, het is gelukt. Voordat ik het apparaat het raam uit gooide.

Maar nu heb ik mijn processor geupgraded van 800 Duron naar 1300 Duron, en mijn pc wil niet booten. Ik heb een dualboot. Win xp stopt bij het xp logo, en win 98 is de hele tijd aan het rebooten. Wat nu?

Geplaatst door hangmat
Okee, het is gelukt. Voordat ik het apparaat het raam uit gooide.

Maar nu heb ik mijn processor geupgraded van 800 Duron naar 1300 Duron, en mijn pc wil niet booten. Ik heb een dualboot. Win xp stopt bij het xp logo, en win 98 is de hele tijd aan het rebooten. Wat nu?

Wel et één en ander ingesteld in het BIOS indien dit moet worden gedaan?

Nope. Ik heb een gedeelte waar ik wat kan instellen, en dat is frequency/voltage control. De instellingen die ik daar heb zijn

default, 100/33Mhz/-0.5%, 100/33Mhz/+-0.5%, 102/34Mhz/off, 104/35Mhz/off, 106/35Mhz/off, 107/36Mhz/off, 108/36Mhz/off, 109/36Mhz/off, 110/37Mhz/off, 111/37Mhz/off, 112/37Mhz/off

En ik begrijp geen fluit van wat dat allemaal wil zeggen. Het boekje dat bij het moederbord hoort, zegt alleen maar "stel uw bios in op de juiste frequentie". Welke instelling moet ik nemen voor 1300 Mhz? En welke als ik hem wil overklokken naar 1600?

Correctie, ik zie in het startscherm dat het gaat om een Athlon 1300 en geen Duron.

In veilige modus kan ik overigens wel opstarten. Normale modus niet.

Geplaatst door Muurhond

Niet die beugel, maar dat ''gat'' waar je de schroevendraaier insteekt. Ik noem dat een inkeping. Hoe anders? :D

Je hebt gelijk, we houden hem erin :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan