Verwijderen Live Security Platinum

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvbaal

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Goedemiddag beste mensen,

Ik heb vanmorgen op een andere computers plotsklaps het programma Live Security Platinum gekregen.
Met het gevolg dat ik bijna geen enkel programma meer kan starten. Ik heb verschillende programma's gedownload om virussen en/of malware te verwijderen maar als ik die wil uitvoeren dan gaat dat niet want volgens Live Security Platinum is dat programma dan geinfecteerd.
Ik weet niet meer wat ik kan doen om van Live Security Platinum af te komen.

groetjes
Juul

Eerst de methode Snijworst (dunne plakjes). Als dat niet lukt over naar de methode RogerS (dikke plakken). Als je over een tweede laptop of pc beschikt, dan kun je de harde schijf van dit systeem tijdelijk aan een tweede systeem hangen en van daaruit een scan uitvoeren. Na afloop schijf terugplaatsen en nogmaals scannen. Is wat omslachtiger maar werkt wel in de meeste gevallen.

Hoi,
Start op in veilige modus (F8 drukken tijdens booten)
Open » Internet Explorer » Klik naast het sterretje (Favorieten) (Rechts) op het schroef (Extra's) » Internet Opties » Ga naar de tab Verbindingen » Klik op LAN-Instellingen & Haal het vinkje weg bij Proxyserver.
Download mbam via deze link: http://www.bleepingcomputer.com/download/malwarebytes-anti-malware/dl/7/
Klik met je rechtermuisknop op ''mbam-setup'' en klik op ''Naam wijzigen'' verander de naam in: ''Koelkast.com.exe''
Voer nu ''Koelkast.com.exe'' uit als de setup klaar is vink het blokje aan met Update MBAM + Open MBAM, als mbam geopend is voer dan een snelle scan.
Verwijder alle geïnfecteerde bestanden die mbam vind. (Als dit niet lukt, doe dan het onderste.)

Download het op een andere PC en zet het over op een CD-ROM.
Stop dan de CD-ROM in je geïnfecteerde PC, verplaatst ''mbam-setup'' van je CD-ROM naar je bureaublad.
Klik met je rechtermuisknop op ''mbam-setup'' en klik op ''Naam wijzigen'' verander de naam in: ''Koelkast.com.exe''
Voer nu ''Koelkast.com.exe'' uit, als de setup klaar is opent ''mbam'' klik op ''Snelle scan''.
Verwijder alle geïnfecteerde bestanden die mbam vind.

Succes :thumb:!

Laatst bewerkt:
Als ik het vinkje weghaal bij de proxyserver kan ik niet meer het internet op.
Ik ben nu al heel de dag bezig en heb al verschillende malware programma's gebruikt met mijn computer in de veilige modus maar tot nog toe heeft het niets geholpen. Zo gauw als ik de computer weer in de normale modus start dan komt Live Security Platinum weer op de proppen en kan ik bijna geen enkel programma starten.

Weet iemand nog raad?

groetjes
Juul

tja combofix is nog een optie maar dat mag hier niet op dit forum , het spijt me en eigenlijk ook een beetje terecht want het is een uiterst sterk programma en als je niet weet wat je ermee doet kan je hele pc naar de vaantjes gaan,maarja daar ben je nu niks mee :confused:

Laatst bewerkt:
probeer wat arretje adviseer om via PCWEBPLUS je probleem op te lossen, er zijn er nog van die forums .....

Ik twijfel soms of ik mijn commentaar wel goed heb geplaatst

@jvbaal
Meld je aan bij PCWebPlus
Werk het stappenplan af
Maak een nieuw topic aan en plaats hier de gevraagde logs.

In dit geval wel,maar toch komt het op PCWebPlus op een heel andere plek terecht

Forumoverzicht » Computer problemen & vragen » Windows XP en eerdere versies

:confused:

Als ik het vinkje weghaal bij de proxyserver kan ik niet meer het internet op.
Ik ben nu al heel de dag bezig en heb al verschillende malware programma's gebruikt met mijn computer in de veilige modus maar tot nog toe heeft het niets geholpen. Zo gauw als ik de computer weer in de normale modus start dan komt Live Security Platinum weer op de proppen en kan ik bijna geen enkel programma starten.

Weet iemand nog raad?

groetjes
Juul

Raar.. vaak werkt dit wel maargoed, op naar stap B !!

*Noott!!! Hiervoor moet je wel een lege CD hebben.
--------------------------------------------------------------------
Download de kaspersky Rescue CD op een NIET geïnfecteerde PC en sla deze op je bureaublad op.

Download de IMG Burn op een NIET geïnfecteerde PC en sla deze op je bureaublad op en installeer deze.

Start "IMG burn" en klik op "Write image file to disc"
Selecteer het image bestanden van de Kaspersky Rescue CD en klik op de knop "Write"

Stop de Kaspersky Rescue CD, in de geïnfecteerde PC.
Start die PC opnieuw op.
Druk op een toets om het rescue systeem van Kaspersky te starten.

Info:
Als u problemen heeft met het opstarten vanaf de rescue cd controleer dan de instellingen in de BIOS voor het opstarten vanaf een bootable CD.
Hier staat beschreven hoe u de CD/DVD driver als first boot device kunt instellen.

KRCD1.png

Druk op bovenstaande venster op een willekeurige "toets" om het menu van de Kaspersky Rescue CD te openen.

KRCD2.png

Kies is het bovenstaande scherm de optie "Kaspersky Rescue Disk - Grafische modus" en druk op enter.

Wacht nu tot de "Kaspersky Rescue CD" is opgestart.
Zorg dat alle opties in het groende kader zijn aangevinkt.
Klik nu op de optie "Start objectenscan" en laat de computer scannen.

KRCD3.png

Na veel gestoei is het uiteindelijk gelukt. Maar goed dat ik de beschikking heb over 2 computers.
Ik kan niet precies zeggen waardoor ik verlost ben van live Security Platinum. Maar gelukkig ben ik ervan af.

Alle helpers hartelijk dank!

Groetjes
Juul

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan