Verwijderen mappen lukt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter pvdm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pvdm

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2005
Ik slaag er maar niet in bepaalde mappen te verwijderen.
Het gaat hier om mappen die in C:\Program Files staan zoals Windows Media Player, NeteMeeting, Outlook,......!
Ook het verwijderen van de bestanden die in deze mappen staan lukt niet!

Hoe krijg ik e.e.a. voor elkaar?

dat zijn systeemmappen, dus die kan je niet zondermeer verwijderen. Ik weet ook niet of je ze zomaar kán verwijderen. Vaak bevatten windows-mappen gedeelde bestanden, die door meerdere programma's gebruikt worden. Je moet dus goed weten wat je weghaalt, anders bestaat de kans dat onderdelen van windows of andere programma's niet meer goed werken.

Programma's als media player en outlook express kan je overigens wel gemakkelijk verwijderen. Gewoon in configuratiescherm onderdelen van windows verwijderen.

Mappen en bestanden waarvan je zeker weet dat ze weg kunnen, maar die niet weg willen, kan je eventueel ook met grof geweld verwijderen. :evil: Kijk bijvoorbeeld even HIER. Let op: eigen risico! Er is meestal een goede reden waarom bestanden niet zondermeer te verwijderen zijn.

Ik heb Unlocker gedownload en ben er mee aan de slag gegaan.
Nadat ik Verwijderen had geselecteerd en vervolgens op Proces Beeindigen had gedrukt kreeg ik direct (maar dan ook direct) een zwart scherm.
Toen de boel opnieuw was opgestart had ik geen verbinding meer met het net.

Ik kreeg het er warm van!!!!

Na wat uurtjes pijn en moeite kwam de boel gelukkig weer in het rechte spoor.
Unlocker zit inmiddels in de Prullenbak.

Het was een leuke oefening, maar je moet wel van "spannend" houden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan