Verwijderen OEM-versie XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

riccardodeboef

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2002
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
Office 365
Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik heb een notebook met daarop een OEM-versie van Windows XP. Nu wil ik graag Windows Vista erop zetten. Omdat ik het zonde vind om de ruimte die de OEM-versie van XP momenteel inneemt onbenut te laten, wil ik deze graag verwijderen. Mijn vraag is: is Partition Magic hervoor te gebruiken? Moet ik dan eerst een tweede Windows versie op de harde schijf zetten om de eerste met PM te verwijderen?

Heeft iemand nog tips voor mij?

Alvast bedankt!

Gewoon opstarten vanaf de Vista CD, formatteren en opnieuw installeren

Als je de oem versie niet meer wilt gebruiken dan kun je ook formatteren.
Maar weet je zeker dat jouw laptop vista aankan.
Anders heb je straks een probleem......geen oem meer dus ook geen besturingsysteem.

Ja, maar ik heb evt ook wel een andere versie van XP achter de hand, dus daar ben ik niet zo bang voor. Op mijn laptop staat overigens idd een sticker met Windows Vista Capable, dus het zou goed moeten gaan.

Maar ik moet dus gewoon Vista erin doen en dan aangeven dat hij de C-schijf moet formateren? Ik d8 altijd dat hij dan altijd de OEM-versie van Windows intact zou laten, maar dat heb ik dus mis (als ik het goed begrijp)?

Wanneer je alles formatteert, dan gaat de schijf helemaal leeg en begin je met een schone lei Dus ook al je programma's en bestanden verdwijnen...

Ok, bedankt voor alle reacties. Ik ga het proberen!!!!!!!!!!!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan