• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verwijderen PDF-document

Status
Niet open voor verdere reacties.

Egbert12345

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2010
Ik ben bezig met een facturatieprogramma voor een vereniging.

Met behulp van onderstaande regels in VBA laat ik een werkblad (de factuur) opslaan als een PDF document.

Zie eerste regel onderstaand: In een werkblad "temp" heb ik een formule geplaatst die de bestandsnaam en het path aangeeft naar de map waar de factuur wordt opgeslagen.

Factuur_Path_En_FactuurBestandsnaam = Sheets("temp").Range("C33") ' het path en de bestandsnaam van de factuur
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:=Factuur_Path_En_FactuurBestandsnaam ' opslaan van de factuur

Dit werkt prima, maar stel dat ik het betreffende PDF document weer wil verwijderen uit die betreffende map, kan dat dan? Uiteraard heb ik dus het path en de bestandsnaam van het PDF document, maar kunnen jullie mij helpen met de coderegel daarvoor? Wat is is dus de verwijderopdracht?

gr Egbert

Dat kan met:
Code:
Kill Factuur_Path_En_FactuurBestandsnaam

Wel inclusief de extensie .pdf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan