Verwijderen Programmatuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rob Vonk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 feb 2003
Berichten
4
Hoe kan ik waarschijnlijk dubbele programmatuur zoals XP en W2000 verwijderen van mijn computer. Ik heb een herinstallatie gedaan van XP en deze komt nu twee keer voor in het opstartmenu. W2000 komt ook nog steeds voor, deze wordt niet meer gebruikt. Het doel is om meer schijfruimte te creëren.
Wie kan mij hiermee helpen??
 
met het risico dat je helemaal geen os meer overhoudt:

gewoon middels Start -> Configuratiescherm -> Software op de versie gaan staan die je wilt "wippen" en dan kiezen voor toevoegen/verwijderen..............
 
Geplaatst door gast0225
met het risico dat je helemaal geen os meer overhoudt:

gewoon middels Start -> Configuratiescherm -> Software op de versie gaan staan die je wilt "wippen" en dan kiezen voor toevoegen/verwijderen..............

In ieder geval bedankt voor je bericht, maar het OS is niet terug te vinden via Start en Config scherm. Het moet dus ergens anders zitten.
 
doe eens start > uitvoeren > c:\boot.ini [enter]

Post hier de inhoud.

Vertel verder even waar xp staat en waar 2000. En dus ook hoe je partities zijn opgebouwd enzo.
 
Geplaatst door vaat
doe eens start > uitvoeren > c:\boot.ini [enter]

Post hier de inhoud.

Vertel verder even waar xp staat en waar 2000. En dus ook hoe je partities zijn opgebouwd enzo.

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect

Er zijn 2 partities, nl. C:\ en E:\ .
Op C:\ staat Windows en WinNT
Op E:\ staat ook Windows
 
wat is jouw D: dan ???

LET OP: als je het opstartscherm krijgt en je doet niks dan start XP automatisch op. Als dit de versie is die je wil laten staan verander je boot.ini in de volgende tekst:

[boot loader]
timeout=1
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

boot.ini is een allen lezen en verborgen bestand.

vervolgens kan je de partities waar ook nog de andere xp op staat formateren of leegmaken.
 
Geplaatst door vaat
wat is jouw D: dan ???

LET OP: als je het opstartscherm krijgt en je doet niks dan start XP automatisch op. Als dit de versie is die je wil laten staan verander je boot.ini in de volgende tekst:

[boot loader]
timeout=1
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

boot.ini is een allen lezen en verborgen bestand.

vervolgens kan je de partities waar ook nog de andere xp op staat formateren of leegmaken.

De D: is DVD/rom speler.

En waar verander je het boot bestand dan??
 
bijvoorbeeld door op je bureaublad metrechtermuisknop te klikken op mijn computer > eigenschappen > geavanceerd > opstart en herstelinstellingen > handmatig !


of door in verkenner even aan tegeven bij extra >mapopties > weergave > aanvinken alle bestanden weergeven

en dan in c:\ even boot.ini opzoeken > rechtermuisknop op boot.ini en voor eigenschappen kiezen en vinkje weghalen bij alleen lezen

dan openen in kladblok
 
Als je C: formatteert, dan start er helemaal niks meer op. Ik zou toch wel de bootbestanden laten staan!
 
Geplaatst door Binary
Als je C: formatteert, dan start er helemaal niks meer op. Ik zou toch wel de bootbestanden laten staan!

ja lijkt me ook wel handig. Ga dingen over hoofd zien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan