Verwijderen Record met Query

Status
Niet open voor verdere reacties.

rIVENJE

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2007
Ik heb een knop gemaakt en wanneer daarom geklikt wordt moet het geselecteerde record worden verwijderd. Ik heb al een hoop commands geprobeerd maar ik krijg niet de goede. Ik kan geen werkende Delete-command vinden.

Query:
Code:
Delete * from Tabel where RecordID = 1
Run it:
Code:
Currentdb.execute "Delete  * from Tabel where RecordID = 1
or:
Code:
Docmd.runsql "Delete  * from Tabel where RecordID = 1
Enjoy!

Ik snap niet helemaal waar dat recordId = 1 voor is? Je selecteert uit een combobox een Rang, en vervolgens druk je op de verwijder knop. Dan moet die hem verwijderen.

Ik had gehoopt dat jij wel zou weten welk record weggegooid zou moeten worden uit de tabel met de naam "Tabel".:rolleyes:
Het mag ook zo:
Code:
Currentdb.execute "Delete  * from tblTabel where RecordID = " & me.cboRange
Voor tblTabel, RecordID en me.cboRange moet je de werkelijke namen van je objecten opnemen want ik weet natuurlijk niet hoe die heten:rolleyes:

Dit is een voorbeeld. Eenvoudiger kan ik het wel maken maar daar heb ik geen zin in.

Succes!

De foutmelding die ik nu krijg 'is dat er te weinig parameters zijn, verwacht wordt 1'.

Misschien handig om ons te laten weten hoe de naam van je tabel is en welk ID veld je in de tabel gebruikt.

Geef ook even door bij welke je de door jou genoemde foutmelding krijgt. Nu geef je te weinig informatie en blijft het gissen wat er fout gaat.

mvg
Charles

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan