Verwijderen scherm aanmelden bij Windows: gecompliceerd probleem ontstaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

everhart

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2005
Hallo,

Ik weet dat ik een vraag stel, die waarschijnlijk door de meesten mogelijk onmiddellijk aangemerkt wordt als zo vaak beantwoord. Maar dat is helaas niet zo, voorzover ik weet, omdat ik iets -zonder dit te beseffen-mogelijk-helaas gecompliceerder heb gemaakt door-naar mijn beste herinnering- iets te hebben ingesteld, waardoor....afijn, hier komt ie:

Ik heb een extra pc (2e hands) in huis gehaald en deze is door iemand geheel geinstalleerd voorzien van een legale Windows XP-versie.
Nu verscheen er elke keer een aanmeldscherm van Windows met de vraag een wachtwoord in te vullen. Dat wil ik niet, ik wil direct op het buroblad komen.
Nu heb ik via internetfora gelezen (staat ook op dit forum), dat door via Uitvoeren>control userpasswords2 in te vullen + Enter je in het tabblad Gebruikersaccounts kon komen.
Dat gelukte ook mij.
Uit mijn herinnering stonden daar op een rijtje:

- Administrator
- Gastaccount
- Een account met mijn naam.

Nu heb ik volgens mij (dacht er juist aan te doen) Administrator geselecteerd (aangeklikt) en vervolgens op 'Klik op wachtwoord opnieuw instellen als u het wachtwoord voor Administrator wilt wijzigen'.
Wat er daarna gebeurde weet ik niet meer.

Wel bleek het aanmeldscherm er daarna nog steeds te zijn, nu met Administrator erin ipv mijn naam.
Toen wilde ik opnieuw via Uitvoeren naar het tabblad Gebruikersaccounts maar dat lukt nu niet meer.
Ik kom dan op een heel ander scherm, tw: 'Gebruikersaccounts', met de tekst:

U moet lid zijn van de groep Administrators op de computer om het onderdeel gebruikersaccounts te kunnen openen. U bent aangemeld als (computernaam Home\mijn naam) en die account is geen lid van de groep Administrators.
Daaronder:

Geef de gebruikersnaam en het wachtwoord van een beheerder op deze computer op om door te gaan:
Gebruikersnaam:
(in het tekstvakje staat: Administrator
Wachtwoord
(blanco tekstvakje)

Daar weer onder:
U kunt uw wachtwoord wijzigen zonder het onderdel Gebruikersacccounts te openen. Druk hiertoe op CTRL+ALT+DEL en klik op wachtwoord wijzigen.
En dan staat er nog iets over wachtwoordbeheeer en .NETpassport enzo.

Ik weet nu niet meer hoe of wat, om dat #@$*!%-scherm weg te krijgen.
Ik ken geen wachtwoord, noch van Administrator, noch van een account met mijn naam o.i.d..

Kan iemand mij helpen?

EDIT: hierdoor kan ik nu ook niet Systeemherstel openen, merk ik. Ik 'ben niet gemachtigd' en moet 'contact opnemen met de beheerder'!!

Laatst bewerkt:
Het lijkt erop dat je toch op de één of andere manier een administrator-wachtwoord hebt gegeven.
Dan moet je je per saldo natuurlijk aanmelden.

Wanneer je met control userpasswords2 géén wachtwoord geeft, wordt het aanmeldscherm overgeslagen.
Je kunt het volgende proberen:

Administrator wachtwoord wijzigen

Als je zelf nog Administrator rechten hebt in je 'gewone' account:

Voorbeeld: Je wilt het wachtwoord van Administrator zetten op koffiepot

Start -> Uitvoeren -> CMD.exe
net user Administrator koffiepot
exit

Andere manier: Óf via Configuratiescherm -> Accounts, óf via:
Start -> Uitvoeren -> control nusrmgr.cpl
en dan klikken op Administrator -> Het wachtwoord wijzigen

Het lijkt erop dat je toch op de één of andere manier een administrator-wachtwoord hebt gegeven.
Dan moet je je per saldo natuurlijk aanmelden.

Wanneer je met control userpasswords2 géén wachtwoord geeft, wordt het aanmeldscherm overgeslagen.
Je kunt het volgende proberen:

Administrator wachtwoord wijzigen

Als je zelf nog Administrator rechten hebt in je 'gewone' account:

Voorbeeld: Je wilt het wachtwoord van Administrator zetten op koffiepot

Start -> Uitvoeren -> CMD.exe
net user Administrator koffiepot
exit
Hartstikke bedankt voor deze snelle reactie! Maar dit hielp vooralsnog niet.

Na invulling verscheen op dat zwarte scherm:

NET USER
[gebruikersnaam [wachtwoord : *] [opties]] [/DOMAIN]
gebruikersnaam {wachtwoord : *} /ADD [opties] [/DOMAIN]
gebruikersnaam [/DELETE] [/DOMAIN]

C:\Documents and Settings\ (mijn naam)>
Als ik na deze handeling 'koffiepot' (maar even zelfde wachtwoord gebruikt) invul in dat invulscherm 'Gebruikersaccounts' met Administrator, krijg ik de mededeling, 'Kan gebruikersopties niet starten met de gegeven gebruikersinformatie. Controleer of de gegeven gebruikersinformatie een administrator op deze computer identificeert.'

Andere manier: Óf via Configuratiescherm -> Accounts,
Kom ik nergens verder.

óf via:
Start -> Uitvoeren -> control nusrmgr.cpl
en dan klikken op Administrator -> Het wachtwoord wijzigen

Er gebeurt niets als ik control nusmgr.cpl probeer.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Als je ingelogged ben onder je eigen naam (ik neem aan de jij zelf ook beheerder bent) krijg je dan nog wél het venster (bijlage) als je de opdrach 'control userpasswords2' geeft?

Bijlagen

• Control.JPG
    Control.JPG
    42,9 KB · Weergaven: 61
Hoi,

Als je ingelogged ben onder je eigen naam (ik neem aan de jij zelf ook beheerder bent) krijg je dan nog wél het venster (bijlage) als je de opdrach 'control userpasswords2' geeft?

Neen,

Ik krijg nu steeds (zoals al eerder omschreven) een heel ander scherm, tw: 'Gebruikersaccounts', met een sleutelbosje linksboven, met de tekst:

U moet lid zijn van de groep Administrators op de computer om het onderdeel gebruikersaccounts te kunnen openen. U bent aangemeld als (computernaam Home\mijn naam) en die account is geen lid van de groep Administrators.
Daaronder:

Geef de gebruikersnaam en het wachtwoord van een beheerder op deze computer op om door te gaan:
Gebruikersnaam: (in het tekstvakje staat: Administrator
Wachtwoord (blanco tekstvakje)

Daar weer onder:
U kunt uw wachtwoord wijzigen zonder het onderdel Gebruikersacccounts te openen. Druk hiertoe op CTRL+ALT+DEL en klik op wachtwoord wijzigen.
En dan staat er nog iets over wachtwoordbeheeer en .NETpassport enzo.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Eerlijk gezeid weet ik het nu niet meer.
Hoop dat er een wizzkid is die je verder kan helpen

Al geprobeerd in veilige modus op te starten en een systeemherstel van voor het probleem uitgevoerd?

Overigens kun je in accountbeheer alle account uitschakelen, en alleen je gebruikersaccount aktief laten, heb je dat control userpasswords2 helemaal niet voor nodig.

Opgelost

Hallo allen,

Het probleem is uiteinelijk opgelost door -dat blijk ik nu dus ook te kunnen- Windows compleet te herinstalleren.
Waarschijnlijk is tijdens de vorige installatie door degeen, die Windows installeerde op de vraag of er een gebruikersnaam+ wachtwoord moest worden opgegeven (een vader van twee kinderen;) ) per ongeluk op 'ja' gevinkt.
Maar als enige gebruiker van mijn pc gold dat niet voor mij.
Nu krijg ik geen aanmeldscherm meer.

Voor wie ik nog niet bedankt heb voor een antwoord, bij deze.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan