verwijderen searchexe.com

Status
Niet open voor verdere reacties.

stanbXP

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2002
Beste mede computer gebruiker,

Als ik wil internetten komt steevast dezelfde vervelende opstartpagina tevoorschijn.
Hoewel ik in extra>internetopties>adres een zelf gekozen adres opgeef veranderd het altijd weer in searchexe.com en zoekt daar als eerste naar.
Het vertraagt het doelbewust zoeken en ik vind het uiterst storend.
Als ik op mijn computer zoek naar dit bestand kan hij niets vinden.
Omdat ik de computer met andere deel kan het zijn dat er eens iets op dat gebied gedownload is maar dat kan ik niet achterhalen.
Wie kan mij met heel eenvoudige uitleg vertellen wat ik hieraan kan doen?
Hartelijk dank voor de interesse en mail de oplossing ook naar svandenbergen@zonnet.nl

Laatst bewerkt:
Ik moet u medelen dat ik een volkome leek ben op het soft en hardware matig gedeelte van de computer.
voor mij is het als rijden in een auto, onder de motorkap is acadabra en ik vul alleen wat ik vullen kan en verder wil ik er liefst zo lang mogelijk probleemloos gebruik van maken.
Het verhaal over het verwijderen van spyware durf ik echt niet aan.
Met mijn ingebouwde wantrouwen in mezelf over een goede afloop begin ik er dus niet aan.
U wordt derhalve bedankt voor de reactie en ik ga proberen iemand met meer verstand van zaken dan ik en de door u geleverde informatie het probleem op lossen.
Ik verklaar hierbij mijn probleem als "opgelost".
Vriendelijke groeten
stanbXP

Het is een heel veilige methode, er kan niets fout gaan als je precies zegt wat Pieter of Olav je vertellen. Als je wilt kun je om extra (duidelijke) uitleg vragen. Probeer je wantrouwen even van je af te zetten en je zult zien dat je startpagina als sneeuw voor de zon zal verdwijnen!

Om dit soort problemen tegen te gaan raad ik je aan het programma Hijack This the gebruiken.

Hier is de site waar je het programma kunt downloaden:

Hijack This

Veel succes ermee! :thumb:

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Tyreas
Om dit soort problemen tegen te gaan raad ik je aan het programma Hijack This the gebruiken.

Hier is de site waar je het programma kunt downloaden:

http://download.com.com/3001-8022-10227352.htmlHijack This

Veel succes ermee! :thumb:

Dat is in deze thread al meerdere malen aangeraden, met de link erbij naar het topic waar de vraagsteller zijn log kan plaatsen om deskundig advies te krijgen.

Waar mijn Hijjackthis list plaatsen

In verband met mijn problemen met spyware zoals eerder beschreven heb ik de informatie opgevolgt en heb nadat ik Adaware heb gebruikt via Hijjackthis een list met gegevens met eventuele probleembestanden.
Deze list zou ik ergens heen moeten sturen maar onder het clickfile "reageer op bericht" staat dat deze gesloten is.
Ik zie wel diverse lists maar die zijn van mensen die ook problemen hebben en daarop ook antwoord hebben gekregen van Pieter
Waar moet ik mijn list naar toe sturen zodat weet welke files ik moet verwijderen in Hijjackthis, dus wie is Pieter?
groeten stanXP

Het klopt dat die gesloten is.
Dit wordt van tijd tot tijd gedaan, omdat er zoveel reacties zijn.
Er wordt steeds een nieuw deel gemaakt.
We zijn nu bij deel 5, die vind je hier;
klik --> Helpmij tegen spyware offensief (deel 5) <--klik.
Klik in de bovenstaande link op "Reageer op bericht".
Daar kun je dus je log kwijt.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan