verwijderen software

Status
Niet open voor verdere reacties.

sierras

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2001
hallo,

als ik diverse keren software verwijder via configuratiescherm dan schijnen er (zo ik gehoord heb) er nog restanten over te blijven omdat ie dat niet helemaal 100% verwijderd wat de pc op wat langere termijn alngzamer maakt.
hoe kan ik evt. met speciaal programma het zo weer krijgen dat ik weer een hele schone lei heb alsof ik weer opnieuw geformateerd heb?oftwel dat ik mijn 'vervuiling'' kwijt ben?wat helpt hiertegen?

gr sierras

Er zijn wat programmaatjes die je er bij kunnen helpen, maar ze zijn nooit waterdicht.
Toen ik nog op Windows werkte, deed ik het als volgt:
Ik maakte een redelijk nette installatie van Windows, met de programma's die ik echt nodig had, en zorgde ervoor dat alle gegevens (mijndocumenten en de email database) op een andere partitie stonden. Dan maakte ik met Ghost een kopie van die eerste schijf, zodat ik altijd terug kon naar deze mooie schone lei.
Na een paar maanden rommelen, zette ik dan die kopie weer terug op de eerste schijf en al mijn documenten en mail bleef gewoon op de tweede partitie, niks kwijt, alles netjes. Alleen de software updates uitvoeren die misschien tussendoor geweest waren. Als die updates te veel werden, maakte ik gewoon na al die updates weer een nieuwe kopie om later terug te kunnen zetten.
Nu heb ik MacOSX, dus is het verwijderen van een programma en bijbehorende rommel niet veel meer dan programma oppakken en in de prullenbak gooien.
Ieder zo zijn voorkeur...

Jelle

programma

kan je me ook wat programmatjes geven.

gr sierras

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan