Verwijderen uit databse met mysql

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tiennes

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2010
Hoe kan ik in mijn PHP script de inhoud uit mijn tabel in een Mysql database verwijderen?

Wie kan mij helpen?

Laatst bewerkt:
[sql]
DELETE FROM tabel WHERE id='{getal}'
[/sql]

Dus je zult de ID mee moeten geven aan de query d.m.v. PHP

Kijkes hier heb ik wat aan;-) het werkt.

Nu mijn volgende vraag:

Ik heb een optie aangebracht om geregistreerde gebruikers te kunnen zien, al ben e ingelogd als beheerder. Wat wil ik:

Het verwijderen van een gebruiker lukt, ook e details zien van de gebruiekr lukt ook, wat lukt me niet: De gebruiker bewerken. je kan met de
HTML:
UPDATE
element iets bewerken.
Hoe doe je dat? ik wil als ik op 'gebruiker bewerken' klikt, moet hij naar en nieuwe pagina gaan, en op die pagina moet een formulier staan met de gegevens, en dat je die gegevens kan bewerken.

Moet je dan met de
HTML:
INSERT INTO
element de gegevens in je database overschrijven?

alvast bedankt!

Bedankt, is er ergens ook nog iets te verkrijgen waar het in het Nederlands staat? Dat is wat makkelijker Heb je dat toevallig??

Laatst bewerkt:
Het is duidelijk dat je mijn vorige link niet gelezen hebt.
daar staat het in uitgelegd!!

Op deze website had ik ook al zelf gekeken. Wat ik nou niet snap. Hoe kan ik mijn gegevens bewerken via een formulier(zie mijn 1ste post)

Op deze website had ik ook al zelf gekeken. Wat ik nou niet snap. Hoe kan ik mijn gegevens bewerken via een formulier(zie mijn 1ste post)

Als je beetje logisch nadenkt is het heel simpel maar goed ik zal de stappen toch voor je uitschrijven

Stappen
Formulier pagina maken > Combobox ofzo > gebruiker kiest waarde > get id ofzo > sql select statement uitvoeren > deze haalt oude data op > vult deze in de formulieren (> heb je geen ajax gebruik dan een 2e pagina. is wel omslachtig in 2010) > gebruiker wijzigt gegevens > klikt op opslaan (> eventueel validatie) > update sql statement gaat af en gegegevens zijn gewijzigd.

Logisch nadenken lukt me wel. ben in mijn eentje een heel systeem aan het programmeren, heb alle zelf uitgevonden, alleen dit lukte me niet.

Bedankt voor de info, ik ga ermee aan de slag, je hoort ng van me!
;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan