Verwijderen User account

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans kooijman

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2008
Waarschijnlijk simpel, maar weet iemand hoe ik een User Account verwijder?

Eerst had ik alleen Administrator als gebruiker. Toen heb ik een User Account toegevoegd, maar vind dit bij nader inzien niet handig. Wil de User Account verwijderen, maar de delete-optie staat er niet bij als ik op deze User Account klik. Hoe kan ik ervoor zorgen, dat ik weer alleen de Administrator functie overhou op mijn PC?

Dank, dank, dank
Frans

De delete optie staat er ook niet bij als je ingelogt bent als administrator?

Nee, ik ben ingelogd als Administrator, maar als ik dan de betreffende User Account aanklik, dan heb ik diverse opties als naam en password veranderen, maar niet de delete optie.

Dank voor het meedenken,
Frans

XP Home of Pro?
Ik zou overigens niet met Administrator zelf werken hoor, dan heb je nergens meer om op terug te vallen.

Er bestaat een geavanceerde tool waarmee je gebruikersaccounts kan beheren, genaamd NSC AccountView. De laatste freewareversie is bijna niet meer te vinden op internet, dus ik heb hem even persoonlijk online gezet. Je kunt er ook accounts mee verwijderen.

Je kunt de powertool hier downloaden. Krachtig stukje software dus opletten geblazen. Je bent met accounts bezig. :thumb:

Trouwens, het kan ook logisch zijn dat de delete-optie niet beschikbaar is omdat Windows je misschien verplicht om in een andere administrator-account te werken dan de standaard Administrator. Sluit jezelf niet buiten!

Laatst bewerkt:
Rechter muisklik my computer dan beheren en dan op + klikken van (local users and groups) lokale gebruikers en groepen. Dan met rechtermuisklik het account klikken en dan delete selecteren...

James, zou je eens kunnen toelichten waarom dat zo'n krachtige tool is?

Download hem eens he, zie je meteen hoeveel toeters en bellen en mogelijkheden er opzitten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan