• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijderen validatie-namenlijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

mwtzsb

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2005
Ik ben bezig met het herschrijven van een bestand. Ik heb een aantal dropdownlists gemaakt, en die wil ik veranderen. Ook de naam wil ik veranderen.

In de cel waar normaal de celverwijzing staat, de plek waar ik bij het valideren een naam dien in te vullen, staan nu een aantal namen die ik
dus eigenlijk wil verwijderen.

Ik heb volgens mij alles gedaan om dat te doen, maar het blijft staan.

Weet iemand hoe ik dat kan verwijderen zodat ik een nieuwe lijst kan samenstellen?

Alvast hartelijk dank.

(Excel 2003)

Martin

Beste,

Het is moeilijk antwoord geven zonder het bestand te zien.
Meestal wordt een validatielijst voorzien van een bereik die jezelf kunt aangeven of het loopt via een bereiknaam (Dynamisch of absoluut)
Waar je de validatie lijst aanpast hangt af van de versie die je gebruikt. Ik werk met 2007 en daar zit het onder "Gegevens" en dan "Gegevensvalidatie"

Mocht je er niet uitkomen ontdoe dan het bestand van alle gevoelige info en post het hier.

Succes,

De bijlage

Het gaat dus om het lijstje links boven.

Bijlagen

• validatienamenlijstje.jpg
    validatienamenlijstje.jpg
    98,2 KB · Weergaven: 88
ga naar 'Namen Beheren' CTRL+ F3 dacht ik, anders moet je even zoeken (bij Excel 2010 staat het onder 'Formules', wat het voorheen was weet ik niet meer).

Beste mwtzsb,

Aan de hand van een plaatje is niet op te maken hoe jouw bestand in elkaar zit.
ALS je hulp wilt zal je echt met een bestandje moeten komen, anders blijf je "vage" antwoorden ontvangen.

Succes,

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan