Verwijderen van een directorie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Loudolf

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2005
Ik heb windows xp pro opnieuw geinstalleerd.
Ik heb nu in de directorie documents en settings een
directorie L verMeul en een directorie Loudolf ver Meul.
Ik wil de directorie L verMeul verwijderen.
Maar als ik de directorie wil openen krijg ik de melding
C:|documents en settings L verMeul is niet toegankelijk. Toegang geweigerd.
Als ik de directorie L verMeul naar de prullenbak wil verplaatsen krijg ik de volgende melding, Kan L verMeul niet verwijderen. De toegang is geweigerd. Controleer of de schijf vol of tegen schrijven is beveiligd of dat het bestand momenteel in gebruik is.
Hoe kan ik deze directorie van mijn schijf verwijderen, want hij staat nu er 2 keer op een keer als L verMeul en een keer als Loudolf ver Meul.
Alvast mijn dank en tot wederhoren, en een vriendelijke groet.

Heb je geen gebruiker in winows aangemaakt met de naam LverMeul? dus dat je 2 gebruikers hebt aangemaakt, 1 keer Loudolf en 1 keer LverMeul als gebruikersnaam?

Als dit zo is en je wilt helemaal van de gebruiker LverMeul af, ga dan naar configuratiescherm/gebruikers en verwijder daar de account LverMeul

Anders zou je kunnen proberen op te starten in veilige modus en het daar proberen

Heb alles geprobeerd wat je voorstelt maar ik krijg deze directorie niet verwijderd.
Er komt geen account L verMeul voor bij configuratiescherm / gebruikers.
Bedankt voor je hulp

Sla een bestand op in "mijn documenten". Controleer dan in welke vermeul het is opgeslagen, de gene die je weg wilt hebben of de ander.

Als je zeker weet dat de ander niet in gebruik is kun je proberen om in veilige modus de map weg te halen.

Wat je ook eerst kunt doen is met Tweak UI (of X-setup) opgeven dat Windows die directory niet meer mag gebruiken.

Bedankt voor je reactie.
Ik heb je voorstel geprobeerd, maar de directorie staat er nog steeds en is nog steeds niet van de hd verwijderd.

Probeer eens de directory te verwijderen in veilige modus maar via DOS.Navigeer naar de map Documents and settings(vannuit DOS) en gebruik daar het del commando.

Bedankt voor je reactie.
Heb ik geprobeerd de directorie staat er nog steeds.

Heb software process explorer gedownload.
Het probleem bestaat echter nog steeds.
Ik heb de volgende zin bij microsoft gevonden over dit probleem, kun je mij uitleggen wat ze hiermee bedoelen

To resolve this behavior, ask the administrator to grant the necessary permissions

en bedankt voor je voorgestelde oplossing.

Laatst bewerkt:
Dat je toegang tot de map moet hebben.

Maar, je kan het jezelf natuurlijk ook geven :)
Maak jezelf de eigenaar (owner) van de map...

Probeer het volgende eens:

- Klik met je rechtermuis toets op de betreffende map
- Open de tab "Security"
- Klik "Advanced"
- Klik het 3e tabblad "Owner"
- Klik de gebruiker die rechten moet krijgen aan
- Klik het vinkje aan ("Replace owner......")
- Klik "Apply" "Ok"

Ervan uitgaande dat Windows XP op het NTFS filesystem draait en de huidige user account genoeg rechten heeft.

Probeer anders dit stappenplan (is gedetailleerder!):
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;308421&sd=tech

Maar, volgens mij zijn de al gegeven oplossingen net zo effectief.

Laatst bewerkt:
Beste Jeffrey,
Heel erg bedankt voor je oplossing van het probleem.
Want zoals jij het meedeelde om te doen is het probleem volledig opgelost.
Nogmaals mijn dank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan