Verwijderen van gebruikersaccount

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colombe

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
Berichten
754
Omdat il nogal wat problemen heb met mijn nieuwe notebook en derhalve regelmatig crashes heb, gebeuren er dingen die ongebruikelijk zijn. Ik had twee accounts een administrateur en een gewone. Omdat na een crash en een restauratie de gewone account verdwenen was heb ik een nieuwe aangemaakt. Nu staan beide accounts onder Users. Heb ik de gewone account weer verwijderd, maar de mappen blijven bestaan en zijn onmogelijk te wissen. Bij eigenschappen probee ik "Alleen lezen" aan te vinken, maar dat kan ik niet blijvend doen. Volgens mij heb ik als administrateur alle autorisaties.
Iemand enig idee?
 
Ik heb net geprobeerd om via Windows Explorer de mappen te wissen en dat lukt wèl, terwijl het met Windows Commander niet lukt. Vreemd maar waar. Enfin, weer iets geleerd!
 
Dan moet je de eigenschappen van total commander even aanpassen. Total Commander moet(als je dat wil) opstarten met administrator rechten. Dan kun je echt alles doen.

Dus even rechtsklik op het total commander icoontje > eigenschappen > vinkje bij uitvoeren als administrator.
 
Bedankt Petje11, dat werkt. Alléén jammer dat bij het openen van TC nu altijd om een bevestiging wordt gevraagd. Enfin ik weet nu hoe er mee om te gaan.

Nog even een aanverwante vraag: in die andere account zie ik TC helemaal niet in "Alle Programmas" staan. Is dat normaal of kan ik dat ergens iets aanpassen, zodat bij installatie daarom wordt gevraagd?
 
Laatst bewerkt:
Bij installatie van TC word gevraagd om alleen deze user of alle users daar kun je dat aangeven.

En die bevestiging kun je ook uitzetten, dan moet je uac uitzetten. Tenminste in Vista bij XP hoeft dat helemaal niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan