verwijderen van kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tristi

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2012
Berichten
59
Beste forumleden,

Graag zou ik willen weten of het mogelijk is om via een vba code Bekijk bijlage verlof.xlskolommen te verwijderen waarin geen gegevens staan na een vast bepaalde rij.

Indien dit mogelijk is kan iemand mij hiermee helpen aub.
In bijlage vinden jullie een klein vb in werkelijkheid gaat het hier over een jaarkalender met 300 medewerkers en indien ik die kolommen kan verwijderen zou het overzichtelijker worden en zou deze kunnen geafficieerd worden.

Alvast bedankt !!!


Mvg
Ria
 
Zelfs na jouw voorbeeldbestand bekeken te hebben krijg ik kop noch staart aan hetgeen je nu eigenlijk wil bereiken.
 
verwijderen kolommen

Dag warm bakkertje,

Sorry, mocht ik niet duidelijk zijn geweest.

Het is de bedoeling dat indien er in een kolom, na rij 2 (waarin de datum staat), er geen vermelding staat van RV of GD dat deze volledige kolom verdwijnt maw enkel kolommen met een vermelding mogen blijven staan.

Evenals de rijen na kolom A waarin betreffende vermelding ontbreekt mag verdwijnen.

Het is de bedoeling dat na de bewerking enkel rijen en kolommen blijven staan waarin de vermelding RV of GD staat.

Mvg

Ria
 
Probeer deze eens uit op een kopie van je bestand.
Code:
Sub tst()
    With Sheets("Blad1")
        .UsedRange.Value = .UsedRange.Value
        For i = .UsedRange.Columns.Count To 2 Step -1
            If WorksheetFunction.CountA(Columns(i)) = 1 Then Columns(i).EntireColumn.Delete xlToLeft
        Next
    End With
End Sub
 
Dag Rudi,



Dit werkt perfect, verschrikkelijk bedankt !!!
Toch nog een verzoek, kan ik op dezelfde template ook de rijen leten verdwijnen waar niets anders vermeld staat dan de naam van de medewerker?

Alvast bedankt.

Mvg

Ria
 
Code:
Sub tst()
    With Sheets("Blad1")
        .UsedRange.Value = .UsedRange.Value
        For i = .UsedRange.Columns.Count To 2 Step -1
            If WorksheetFunction.CountA(Columns(i)) = 1 Then Columns(i).EntireColumn.Delete xlToLeft
        Next
        For j = .UsedRange.Rows.Count To 3 Step -1
            If WorksheetFunction.CountA(Rows(j)) = 1 Then Rows(j).EntireRow.Delete xlUp
        Next
    End With
End Sub
 
Dag Rudi,

Dit beantwoordt perfect aan mijn vraag.

Bedankt voor de snelle en deskundige hulp, dit was mij nooit gelukt zonder u !!!

Mvg

Ria
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan