Verwijderen van Microsoft tekst in titelbalk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bill_linton

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2004
Hallo,

ik zou graag van iemand een scriptje ontvangen waarbij het mogelijk is alleen je eigen tekst in de titelbalk te laten verschijnen, dus zonder - Microsoft Internet Explorer.

Alvast bedankt.

:thumb:

Start de register-editor (Start -> Uitvoeren -> intypen regedit -> OK). Navigeer naar de sleutel HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main. Dubbelklik in het rechter venster op "Window Title". Verander bij "Waardegegevens" de tekst in de tekst die jij wenst.

:)

beste Buffy,

gewoon de tekst veranderen lukt me wel, maar als ik onderstaande instructies uitvoer , ben ik dan verlost van de tekst - Microsoft Internet Explorer??
Het is niet voor lokaal gebruik bedoeld maar voor een website die binnekort online komt.

thanx voor je snelle reactie!

Geplaatst door Bill_linton
beste Buffy,

gewoon de tekst veranderen lukt me wel, maar als ik onderstaande instructies uitvoer , ben ik dan verlost van de tekst - Microsoft Internet Explorer??
Het is niet voor lokaal gebruik bedoeld maar voor een website die binnekort online komt.

thanx voor je snelle reactie!

Dus jij wilt dat anderen die jouw website bekijken daar een andere tekst krijgen, zonder "Microsoft Internet Explorer"? Ik weet niet of dat kan. Misschien is er wel een JavaScriptje voor.

Ga eens naar deze site en kijk of dit de bedoeling is: http://www.jsiinc.com/SUBF/TIP2800/rh2875.htm

When you view this page in Internet Explorer, the title bar probably reads:

JSI Tip 2875. How can I brand the Internet Explorer window title? - Microsoft Internet Explorer

If you wish to replace the Microsoft Internet Explorer with your own brand, use regedt32 to navigate to:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main

On the Edit menu, Add Value name Window Title, as a string (REG_SZ) data type. Enter a text string.

When you open a new Internet Explorer window, all your window titles will have your text string appended.

To remove the custom title, simply delete the Window Title value name.

Dat is hetzelfde als mijn eerste antwoord, Gezina.

:D Ben al verder wezen snuffelen, kom overal op hetzelfde uit:
http://www.digiweetjes.com/Besturing/WinAlgemeen/WinAlgemeen37.html + hier Denk toch idd dat er wel een scriptje voor is, over welke OS gaat het hier?

Overigens schrijft de topicstarter: "maar als ik onderstaande instructies uitvoer , ben ik dan verlost van de tekst - Microsoft Internet Explorer??" Dus het kan best zijn dat de gegeven antwoorden wel werken.

En ook hier kom ik uiteindelijk op hetzelfde antwoord uit:
Wilt u de titelbalk van Internet Explorer een meer persoonlijk tintje geven, bijvoorbeeld " Mijn eigen explorer, of Trudy's webbrowser", in plaats van Microsoft Internet Explorer?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door buffy
Ik weet niet of dat kan. Misschien is er wel een JavaScriptje voor.
Is niet te hopen voor je, Buffy.
Krijg je straks weer allemaal HJT-logs op je bordje met "Help, er staan allerlei rare teksten in mijn titelbalk!" :D

Guus.

@ Gezina,

De topicstarter schrijft:
Het is niet voor lokaal gebruik bedoeld maar voor een website die binnenkort online komt.
Daaruit begrijp ik dat hij wil dat mensen die zijn website bezoeken een alternatieve titel in de titelbalk te zien krijgen. Ging het hem alleen om het personaliseren van de titel van zijn eigen IE, dan zou mijn antwoord al voldoende zijn.

@ Guus,

Ik moet er niet aan denken.
Er zijn trouwens wel javascripts die bijvoorbeeld een scrollende tekst in de titelbalk plaatsen (heel irritant), maar de mate van manipulatie die de topicstarter (als ik hem goed begrijp) nastreeft lijkt mij niet haalbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan