• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost verwijderen van rij via inputbox

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

kattenbe

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2016
Besturingssysteem
Windows
Office versie
365
Goede morgen;

Ik wil graag via een InputBox een geselecteerde rij verwijderen.

Via voorwaardelijke opmaak kan ik klikken in mijn bestand (Blad: DataTot) dan wordt de geselecteerde rij geel. Deze rij zou ik dan verwijderd moeten (kunnen) worden.

Maar wanneer ik eerst de InputBox oproep kan ik niet naar beneden scrollen om ook daar wellicht de juiste rijen te willen/kunnen verwijderen.

Mijn vraag:

Is het mogelijk, dat na het klikken op een rij, het geselecteerde rijnummer dan in de InputBox verschijnt om dan pas via de okeknop of annulerenknop verder te kunnen gaan? Dit om toch nog een controle check te kunnen doen.

Bijlagen

Zoiets?
Code:
Sub VerwijderRij()
    Dim rng As Range
    Set rng = Application.InputBox("Selecteer een cel", "Selecteer een cel", Type:=8)
    If MsgBox("Wilt u rij " & rng.Row & " verwijderen?", vbYesNo, "Verwijder rij") = vbYes Then
        rng.EntireRow.Delete
    End If
End Sub

Dank je AHulpje dit werkt natuurlijk prima.
Maar is het ook mogelijk het rijnummer uit kolom A (Prtn) als te selecteerde rij te gebruiken?
Bij "mijn" programma zijn namelijk de rij- en kolomnummer niet zichtbaar.

Bedoel je dat het getal in kolom A niet gelijk is aan het rijnummer waarin het staat?

Dat kan bijvoorbeeld zo:
Code:
Sub VerwijderRij()
    If MsgBox("Wilt u Prtn " & Cells(ActiveCell.Row(), 1).Value & " verwijderen?", vbYesNo, "Verwijder rij") = vbYes Then
        ActiveCell.EntireRow.Delete
    End If
End Sub

Dit is inderdaad de bedoeling.
Dank je edmoor.

Met een dubbelklik ergens op de rij die je wil verwijderen.
Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
 If Application.InputBox("verwijderen?", "Denk rustig na", "Prtn " & Cells(Target.Row, 1).Value & " verwijderen?", , , , , 2) > 0 Then Target.EntireRow.Delete
 Cancel = True
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan