• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijderen van rijen zonder foutmelding " #VERW! "

Status
Niet open voor verdere reacties.

dedoele

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2011
Ik ben nieuw hier en ik heb gemerkt dat hier krakken tussen zitten met kennis EXEL!!

Ik zoek een code, ik heb zelf een standaard offerte programma gemaakt met 30 berekeningen, natuurlijk heb ik die 30 berekeningen niet altijd nodig en moet ik rijen verwijderen zodat ik een mooi pdf file kan maken.

Mijn formule om alles samen te tellen: =som(30 CELLEN aanduiden) heb ik de som, maar als ik een paar berekeningen of rijen verwijder waar berekeningen ingevoegd zijn krijg ik een fout melding #VERW! ,nu heb ik zitten zoeken naar een formule die deze foutmelding niet aangeeft en meteen het juiste berekening aangeeft, maar kan deze nergens terug vinden.

Wie kan mij helpen zodat ik rijen kan verwijderen zonder #VERW! vermelding

Verder vind ik het knap wat je hier allemaal kan leren, ik ben er 40 en leer elke dag nog bij, geweldig!!

Hallo

Heb je niet een voorbeeld bestandje?? Natuurlijk ontdaan van gevoelige info.
Dat praat wat makkelijker en je krijgt een antwoord op maat.

mvg Peter

Hallo

Heb je niet een voorbeeld bestandje?? Natuurlijk ontdaan van gevoelige info.
Dat praat wat makkelijker en je krijgt een antwoord op maat.

mvg Peter

@Peter
Ik krijg deze file niet geplaatst kan ik hem mailen!!

Hallo

Stuur hem eens naar peter.voncken@gmail.com en dan probeer ik hem te up-loaden en/of een antwoord te geven.

mvg peter

Ik heb het ook met een andere computer proberen te uplouden en het ging niet, dit is raar!!

Hallo

Bestandje van Dedoele als bijlage toegevoegd.

Probeer de formule eens =SOM(cel?:cel?). Dus het bereik selecteren en niet iedere cel apart.

mvg Peter

Bijlagen

Inderdaad,
Code:
=SOM(D5:D14)
geeft geen fout na verwijdering: het bereik wordt automatisch aangepast.

Inderdaad,
Code:
=SOM(D5:D14)
geeft geen fout na verwijdering: het bereik wordt automatisch aangepast.

ik weet wat je wil zeggen, maar dit kan alleen als je met je muis de linkermuisknop indrukt en over de cellen gaat.

Ge moet het eens proberen cel per cel tussen de haakjes te plaatsen, en dan een rij proberen te verwijderen!

Hallo

Ik weet niet precies wat je bedoeld maar probeer eens cellen cq. rijen te verwijderen in het bijgevoegd bestandje en kijk wat er gebeurt.

mvg Peter

Bijlagen

Ge moet het eens proberen cel per cel tussen de haakjes te plaatsen, en dan een rij proberen te verwijderen!
Dat is juist wat Peter en ik je duidelijk proberen te maken, zet een bereik in je som en niet cel voor cel, want dat voegt niets toe en geeft alleen maar narigheid zoals je zelf signaleert.

Ik weet wat jullie bedoelen, maar ik heb de getallen die ik moet optellen niet juist onder elkaar staan, daar staan nog cijfers onder en naast, dan is het moeilijk om alles samen te selecteren, want dan neem ik er andere getallen bij die er niet bij mogen, en daarom selecteer ik cel per cel!

kunt ge dat oplossen met: =som(als(isfout(getallen))) , maar ik krijg deze niet aan het werken

Hallo dedoele,

Probeer allereerst je data zoveel mogelijk goed te zetten, zodat alle getallen in een kolom onder elkaar staan, dat leest bovendien makkelijker

Je kunt gerust een som zetten over een aaneengesloten bereik met lege cellen.
als je echter toch tekens/tekst in het bereik heb zitten kun je het inderdaad doen met de door jou beschreven methode met een matrixformule

geef in je voorbeeldbestandje in: "=SOM(ALS(ISGETAL(D5 : D15);D5 : D15))" (spaties tussen D5 : D15 weghalen) en voer in met Ctrl+Shift+Enter
De formule in de cel is nu {=SOM(ALS(ISGETAL(D5 : D15);D5 : D15))}, wat een matrixformule aanduidt
dat betekent dat de formule per cel word geevalueerd.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan