Verwijderen van Ubuntu

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans Textra

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2004
Berichten
181
Een tijdje geleden heb ik op mijn Windows pc Ubuntu geïnstalleerd als dual. Hoe dat precies heet weet ik even niet. Bij het opstarten van de pc kan ik de keus maken tussen Windows xp of Ubuntu. Behalve de installatie en het even eraan snuffelen heb ik er niet veel meegedaan. Momenteel heb ik een Macbook en is de noodzaak van Ubuntu op de Windows xp niet meer van belang. Daarom wil ik dat verwijderen, maar zodanig dat Windows xp nog te gebruiken is. Ik weet dat xp versie niet meer door Microsoft ondersteund wordt en heb daarom de pc afgesloten van het internet. Helaas heb ik te weinig kennis van Ubuntu om te weten hoe dat besturingssysteem gewist kan worden. Wie kan mij helpen?
 
Jammer…........maar met GParted kan je de partitie waar Ubuntu op staat, gewoon verwijderen en dan maak je daar weer een NTFS partitie van.je kan deze dan als data gebruiken of bijvoegen aan de Windows partitie.
Daarna de mbr even corrigeren van Windows en klaar ben je.

Lees dit maar http://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=83313.msg900903#msg900903
Daar staat precies hoe en wat.

PS. Volgens mij ben jij dat ook....niet zo handig om op 2 verschillende fora dezelfde vraag te zetten :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jammer…........maar met GParted kan je de partitie waar Ubuntu op staat, gewoon verwijderen en dan maak je daar weer een NTFS partitie van.je kan deze dan als data gebruiken of bijvoegen aan de Windows partitie.
Daarna de mbr even corrigeren van Windows en klaar ben je.

Lees dit maar http://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=83313.msg900903#msg900903
Daar staat precies hoe en wat.

PS. Volgens mij ben jij dat ook....niet zo handig om op 2 verschillende fora dezelfde vraag te zetten :)
Waarom niet?
 
Omdat beste Hans, je had al antwoord op het Ubuntu gekregen en de mensen hier gaan zich dan ook nog voor je inspannen.
En dan blijkt dat het voor niets is, want je had al antwoord gekregen met de oplossing.

Het is dat ik op het Ubuntu forum zit en zo af en toe hier, maar ik gaf je dus nu in de link de oplossing naar je eigen topic op het Ubuntu forum.
 
Het ene antwoord hoeft niet hetzelfde te zijn als het andere antwoord: eenvoudiger taal gebruik, andere oplossing enz. vul zelf maar in...
 
Maar is het nu opgelost, want dat lees ik nergens.

Overigens kan je het altijd vragen als het niet duidelijk genoeg is...toch?

(nadeel is dat als men het overal vraagt, men ook niet op al die fora verteld dat het is opgelost, terwijl er wel mensen zijn geweest die tijd en energie in de vraag gestoken hebben. ;) )
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan