verwijderen van Windows 8 naar Win7 gaat helemaal mis. (geformatteerd)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kellebel

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2012
Goedeavond,

Ik heb waarschijnlijk iets heel stoms gedaan en weet echt niet meer hoe ik dit kan oplossen :confused:
Omdat ik gek werd van alle problemen na de Windows 8 upgrade, heb ik besloten deze te willen verwijderen.

Overal las ik dat je dan de schijf moet formatteren, Win7 schijf erin en clean install.
Had ik dat maar nooit gedaan.

Na het formatteren van C: (met windows 8) probeer ik Windows 7 opnieuw te installeren,(heb de dvd) maar vervolgens kan ik niet verder omdat de schijven MBR-partitietabellen bevatten ??? Op EFI systemen kan ik Windows dus alleen op GPT schijven installeren.

Herstellen lukt nu niet meer omdat t een andere Windows versie is. En kan nu dus helemaal niks meer.
Iemand enig idee hoe ik nu windows 7 er terug op krijg??

Is er een mogelijkheid om op die schijven te komen en dan zorgen dat er wel een installatie overheen kan :S

Hoop op hulp want nu kan ik er werkelijk niets meer mee!!

Thanks vast

Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk eens in die eufi bios, je kunt de bootvolgorde op 2 manieren instellen, via de uefi en de ouderwetse manier, gebruikt de laatste om van de DVD op te starten, miss wil dat zo.

Dien je wel alle partities te verwijderen en opnieuw te maken voordat het weer een gewone mbr schijf is en geen gpt schijf indien dat zo is.

Dankje. Hij start nog wel via de dvd, maar kan dus Windows nu niet installeren ivm MBR.
Weet jij of iemand anders hoe ik via de BIOS de schijf kan converteren naar GPT? En waar (bios) ik die partities verwijder ?

Wow je bent echt een held, na het opnieuw proberen te booten (na wijzigen van uefi naar ouderwetse wijze) was ik in staat om nu zonder ' gezeur' de C: schijf te selecteren en de Windows 7 installatie lijkt vooralsnog gewoon in gang!!!
Alvast super bedankt en als t gelukt is laat ik het nog even weten :D

Installatie is verder vlekkeloos verlopen! Bedankt voor de hulp :thumb:

Oke ik zit nu ook nog met dat probleem.
Ik heb ook alles verwijdert, en heb zo ook op de oude manier W7 erop gezet.
Maar kan windows 7 ook op GPT geinstalleerd worden, of is dat alleen voor Windows 8.
Maar wat is beter UEFI instelling of de oude.
En hoe kan ik de schijf zo weer herstellen naar GPT zodat ik W7 of W8 erop kan installeren.
Maar ik vermoed dat alleen W8 hierop kan.
Henk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan