verwijderen van windows 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

M@rtin

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2000
hallo,

ik probeer windows 98 te verwijderen maar dit lukt niet echt, heb ook de door tazman geadviseerde opstartdiskette gemaakt maar ook hiermee krijg ik 98 er niet af. computer vraagt om het ontbrekende drvspace.bin vandaar dat ik denk dat hij met drivespace gecomprimeerd is.
of is dit een verkeerde redenatie, ik moet erbij zeggen dat ik een beginner ben.
ik wil graag 98 verwijderen en opnieuw installeren.
ik heb het geprobeerd via configuratie scherm/software daarin komt windows 98 helemaal niet voor, en via Dos lukt het ook niet echt.

groeten Martin

Kijk of op je opstart discette de bestanden Format en ook Fdisk staat.
Dan discette er in stoppen en dan opstarten met Cd-rom ondersteuning Laten gaan tot
A:\
achter A:\ Format C: tikken

Geplaatst door M@rtin
computer vraagt om het ontbrekende drvspace.bin vandaar dat ik denk dat hij met drivespace gecomprimeerd is.
of is dit een verkeerde redenatie
Nee, drvspace.bin staat niet op die opstartdiskette.
Maar het staat wel op deze opstartdiskette.
Pak het bestand uit en kopiëer de 31 bestanden naar een lege, geformatteerde floppy.
Met die diskette moet het lukken. :)
Alle benodigde bestanden staan erop - ook Format.com en Fdisk.exe.
Maar let even op: deze diskette verandert de letter van je cd-romdrive niet, zoals de diskette die je hiervoor gebruikte.
Voor de setup moet je dus niet het commando r:\win98\setup geven, maar de r vervangen door de letter van je cd-romdrive.

Guus.

Laatst bewerkt:
verwijderen windows 98

heb geprobeerd met jou diskette op te starten maar dit lukt niet echt.
computer zegt verwijderdiskette en druk op toets.
helaas
ik heb inmiddels meerdere bootdisks van het net gehaald maar niet één werkt.
boot98 / boot98 c/ sc/ se en die jij me stuurde.
kan echter ook geen opstartdiskette maken op mijn computer.

groeten Martin

Laatst bewerkt:
verwijderen windows 98

heb het volgende gedaan, windows 98 er overheen geinstalleerd, vervolgens opgestart met de zojuist gemaakte opstart diskette en nu kan de computer weer volledig geformateerd worden.
alles werkt weer naar behoren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan