verwijderen van windows xp op partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raido

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2004
Berichten
25
hoi, ik heb een schijf van 160gb en ik heb 1 grote partitie gemaakt en dat wil ik ook graag zo houden. er staat nu windows 2000 op geinstaleerd, maar ik wil op dezelfde partitie ook windows xp instaleren omdat ik het handig vind 1 partitie te gebruiken.
maar als ik windows xp eraf wil halen en windows 2000 erop wil laten staan hoe moet ik windows xp er dan afhalen want ik kan niet te partitie gaan formateren.
kun je niet gewoon de windows xp mappen verwijderen?
 
Er lopen 2 dingen doorelkaar in je bericht.

Je wilt naast Win2000 ook WinXP draaien (wat geen zin heeft eigenlijk), maar iets verderop zeg je dat je WinXP eraf wilt halen en Win2000 erop wilt laten staan.

Wat bedoel je nu precies?
 
Ik zou toch gaan voor 2 of liefst nog 3 partities.
2 systemen op 1 partitie vraagt om problemen.
Zet op 2 partities een systeem en op de 3e de programma's en data.
Voor de systeem partities is dan 10 GB genoeg.

Het voordeel is dan dat je makkelijk een partitie kunt formatteren terwijl de andere(n) blijven gehandhaafd waardoor je sowieso van het andere systeem kunt opstarten en je documenten blijven behouden.
 
Geplaatst door Muurhond
Er lopen 2 dingen doorelkaar in je bericht.

Je wilt naast Win2000 ook WinXP draaien (wat geen zin heeft eigenlijk), maar iets verderop zeg je dat je WinXP eraf wilt halen en Win2000 erop wilt laten staan.

Wat bedoel je nu precies?

ja srry mischien onduidelijk maar ik wil xp erop instaleren, maar stel dat die het dus niet doet dan wil ik xp er weer afgooien, dus ik wil weten hoe dat moet
 
Geplaatst door Lucky Fred
Ik zou toch gaan voor 2 of liefst nog 3 partities.
2 systemen op 1 partitie vraagt om problemen.
Zet op 2 partities een systeem en op de 3e de programma's en data.
Voor de systeem partities is dan 10 GB genoeg.

Het voordeel is dan dat je makkelijk een partitie kunt formatteren terwijl de andere(n) blijven gehandhaafd waardoor je sowieso van het andere systeem kunt opstarten en je documenten blijven behouden.

ok bedankt, ik denk dat ik gewoon 3 partities maak, 1 voor windows 2000 (als soort reserve besturingssysteem 15 gb), en 1 voor xp (20gb), en 1 voor al mijn downloads etc. (110gb).

met partition magic moet het toch lukken?? :rolleyes:
 
Partition Magic is juist een uitstekend programma daarvoor.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan