verwijderen van xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

corvette016

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2004
hallo allemaal ik heb ff een vraagie ik had 2000 geinstaleerd dus dacht ik dat ie hem wel zou formaterern alss ik de win xp zou instaleren maar dat deed tie dus niet. Ik weet niet hoe ik hem nu kan formateren heb het al geprobeert in dos maar dan zegtt ie dat het niet kan omdat c door een andere vormule wordt gebruikt ofzo kan iemand me aub helpen:thumb:

lukt het dan niet met gewoon van je windows xp cd als je daarmee opstart?

1. Welke windows wil je nou kwijt? 2000 of XP..

Je zegt dat je 2000 kwijt wilde raken met de XP CD maar nu wil je XP kwijt?

2. Welke dos heb je het over? Win XP kent geen dos.

3. Start op met de Win XP CD en:
3.1 OF verwijdere alle partities en maak ze opnieuw aan
3.2 Selecteer de partitie die geformatteerd moet worden. Windows zal zeggen dat er al een Windows opstaat. Ga door en kies dan F voor formatteren.

Neem een opstartdisk van win98 en start hiermee op, dan even fdisk/mbr en daarna fdisk hierna nondos partitie verwijderen en nieuwe partitie aan maken daarna opstarten vanaf cdrom met winxp cd dan kun je hem formateren.

zie bijlage

Bijlagen

Geplaatst door SJJ
Neem een opstartdisk van win98 en start hiermee op, dan even fdisk/mbr en daarna fdisk hierna nondos partitie verwijderen en nieuwe partitie aan maken daarna opstarten vanaf cdrom met winxp cd dan kun je hem formateren.

zie bijlage

Tenzij het NTFS schijven zijn.. Maar het is het proberen waard.

start gewoon op van je xp cd en verwijder gewoon de partitie(s) en maak een nieuwe aan, duurt al met al 5 min, en dan kan je meteen xp erop zetten

NTFS schijven kun je verwijderen in fdisk als nondos partitie, het wil wel een problemen geven als je dit wilt met winxp cd rom dan eerst even opstarten met opstartdisk win98 even fdiks/mbr en dan partities verwijderen als nondos partitie's.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan