verwijderen verzonden items lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

cat

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Berichten
252
Ik heb een vraag over het verwijderen van de verzonden items.
Dit lukte eerst altijd wel nu niet meer.
heeb er ondertussen al meer dan 500 instaan krijg ze niet verwijdert.
alle andere post verwijderen zoals verwijderde items leegmaken en zo lukt wel.

greetz cat:confused:
 
Je krijgt foutmelding?
Je gooit het weg, maar het blijft staan?
Je krijgt het niet eens weggegooid? Er gebeurt dus gewoon niets.
 
Het lijkt erop dat je PST-bestand beschadigd is.

Het PST-bestand is het bestand waarin Outlook alle mailberichten, agenda, afspraken etc. plaatst.

Zoek eerst m.b.v. de zoekfunctie uit wat de exacte lokatie is van het bestand Outlook.PST
Onder winxp is dat meestal:
C:\Documents and Settings\[jou gebruikersnaam]\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

Ga met dezelfde zoekfunctie dan op zoek naar het bestand scanpst.exe.
Dit is een programma dat bij de installatie van Office wordt meegeïnstalleerd en dat gemaakt is om pst-bestanden te herstellen. Dubbelklik op de naam van dit bestand en geef vervolgens de lokatie op waar het beschadigde pst-bestand is te vinden (wat je dus al eerder hebt opgezocht).

Vervolgens gaat scanpst proberen je bestand te repareren. Als dat niet mocht werken heb je een probleem, want andere methodes om een pst-bestand te repareren zijn mij niet bekend.
 
Hoi

Ik heb dat gescand maar hij gaf aan geen fouten te hebben gevonden alleen maar mappen en items gevonden dus.
helaas.

Ik krijg echt niks weggegooid er gebeurt niks wel de verwijderde items als ik die uit postvak in verwijder dat gaat wel alleen de verzonden items niet.
Hellllllllpppppp

greetz cat
 
Catcattecattecat ....

Tenzij je nog een betere hint krijgt, denk ik dat je het volgende moet doen:

1. Exporteren van je huidige Outlookgegevens
2. Een 'blanco' Outlook.pst aanmaken
2. De verschillende mappen (behalve verzonden items uiteraard) opnieuw importeren.

In een bijlage heb ik de 'stappen' op een rijtje gezet.

Verneem graag of het nu wél lukt met een 'opgeschoonde' situatie verder te kunnen
 

Bijlagen

  • outlook.pst 'opschonen'.zip
    4,2 KB · Weergaven: 107
hai

Ik heb het uitgeprint en ga er in t weekend mee aan de slag heb er nu ziet zo veel tijd voor hoop dat t lukt

mochten er ondertussen nog anderen suggesties komen hoor t graag

bedankt
cat:thumb:
 
HALLO ALLEMAAL
Wat hieronder staat is ook een oplossing die zo gedaan was.Ik heb dus verwijderde items.dbx gedaan en de verzonden en verwijder items gedeleted.
allemaal bedankt voor de hulp
groetjes
cat


zoek (met windows zoeken) naar .dbx of verwijderde items.dbx en haal deze weg (dus delete deze file) en start dan outlook weer op.
 
Sorry,

Mijn fout, ik had je eerst moeten vragen of je Outlook Express (uit Windows), of Outlook (uit het MsOffice-pakket) gebruikt.
Kennelijk is dat OE en mijn advies betrof Outlook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan