verwijderen windows 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ratchet

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2004
Berichten
6
Ik heb na windows 98se te hebben geinstalleerd, windows 2000 pro op mij pc gezet. Nu heb ik het probleem dat het niet lekker draait ( 200 mhz, 32mb intern) Ik weet dat de systeem eisen zijn 16mhz en minimaal 64 m. Nu wil ik dus w2000 verwijderen en terug naar w98se. Alleen moet ik terug naar FAT32, de schijf is nu NTSF. Hoe krijg ik dit weer voorelkaar. Ik heb w2000 pro opnieuw geinstalleerd en tijdens de setup geprobeerd te formatteren maar dit lukt niet, ook bootdisk lukt mij niet ( je hebt 4 floppy,s nodig)
Please help me.
 
met fdisk je partitie verwijderen en dan opstarten met bootflop van98.
 
Als je dan opstart met een 98 bootflop en je gaat aan de gang met fdisk dan dien je de nondos partitie te verwijderen
 
windows 200 pro

hoe krijg ik fdisk ??? ik kom niet in de dos box met w 2000.. of moet dit via een floppy. snap helaas het antwoord niet. wees svp wat specifieker met het antwoord als het kan .
 
In dos komen: voordat het besturingssysteem is opgestart de Del toets (meeste gevallen) ingedrukt houden.
Bij Compaq is het meestal F10, sommige weer F8 e.d.


In ieder geval hoef je niet persé je BIOS in. Download hier de bootdisk van 98 en start hier je computer mee op. http://cgi.n4cer.de/download.pl?z=1&l=1&c=0

Dan 'F-disken' zoals Puppie en Mario zeggen.

Edit: Sorry Mario, je was er al.
 
roampies 2000 (Gronings voor windows)

ok fdisk is gelukt, maar is dan het NTFS bestandsopmaak ook weer terug gezet naar FAT32
 
Heb je alweer nieuwe partities aangemaakt?

Zodra je dat gedaan hebt is het weer FAT
 
windows 2000 pro

partities aanmaken ???? denk het wel heb nu weer een lege schijf.... windows 98se komt nog steeds met de melding dat het niet kan installeren op ntsf en hpnf nog wat..... met fdisk zijn er vele mogelijkheden om te parttioneren en formatteren... welke moet ik pakken dan....anders bel ff dan bel ik jou 0625164504
 
w20000

fdisk van w98 is niet geschikt harde schijven terug te zetten naar fat32 !!!!
 
Re: w20000

Geplaatst door Ratchet
fdisk van w98 is niet geschikt harde schijven terug te zetten naar fat32 !!!!

Dat weet ik en heb dat ook nooit beweerd. Ik heb al eerder neergezet dat je je nondos partitie moet verwijderen en dan een nieuwe partitie aan moet maken
 
Als je opstart met de DOS-diskette, dan kun je met FDISK alle partities weggooien, en een nieuwe FAT32-partitie aanmaken. Daarna moet je nog het MBR leegmaken, anders blijft de schijf herkend worden als een NTFS-schijf: dit doe je, onder DOS, met het commando
A:\> fdisk /mbr
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan