Verwijderen Windows 98 uit dualboot

Status
Niet open voor verdere reacties.

wsimons

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2002
Berichten
30
Wie kan mij vertellen hoe ik Windows 98 moet verwijderen van mijn systeem? Ik heb een dualboot systeem met Windows 98 en Windows XP en wil Windows 98 verwijderen
 
Ik stelde de vraag: "Wie kan mij vertellen hoe ik Windows 98 moet verwijderen van mijn systeem? Ik heb een dualboot systeem met Windows 98 en Windows XP en wil Windows 98 verwijderen".
De geboden oplossing laat slechts toe dat ik de optie voor Windows 98 uit het opstartmenu kan verwijderen. Maar dan wordt in de geboden oplossing gezegd: "Ook nu mag de C: partitie niet worden geformatteerd, omdat de bootbestanden NTLDR, NTDETECT.COM en PAGEFILE.SYS hierop moeten blijven staan. Ook BOOTSECT.DOS kan dus weg, hoewel je het voor de zekerheid ook kunt laten staan; je weet immers maar nooit..."
Hiermee komt de C:partitie niet vrij voor gebruik want ik mag het niet formatteren. Ik hoopte dat ik Windows XP op een of andere wijze naar de C:partitie zou kunnen overzetten en ik de resterende partities vrijelijk zou kunnen formatteren. Is daar geen oplossing voor? Of moet ik inderdaad - wat ik vrees - de hele schijf formatteren en Windows XP en alle andere Programma´s opnieuw installeren? Ik hoop werkelijk dat er een betere oplossing is.
 
Als je XP op c wilt hebben zit er niet veel meer op dan formatteren en opnieuw installeren.

Je kunt je d partitie wel overzetten op c maar je krijgt gigantisch veel problemen aangezien de verwijzingen in je register naar d blijven verwijzen
 
Daar was ik al bang voor - bedankt voor de informatie. Ik denk dat ik zoveer mogelijk programma´s van de C:partitie verwijder maar de installatie van Windows 98 dan verder ongemoeid laat want ik zie het voorlopig niet zitten om alles opnieuw te gaan installeren. Nogmaals bedankt iedereen voor jullie reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan