verwijderen Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

tikus

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2003
Berichten
222
Ik wil mijn huidige Windows XP verwijderen en vervangen door een ander.
Hoe moet ik dat doen?
 
Voordat een nieuwe Windows XP wordt geïnstalleerd, moet eerst de oude worden verwijderd? Zo ja, hoe?
 
Hallo !

Opstarten van de XP-CD, dan krijg je de keus:

WinXP installeren
Bestaande XP installatie repareren

Kies voor het eerste en formatteer de partitie waarop de oude installatie staat en je de nieuwe wilt zetten.

Tweede mogelijkheid is met een Win98SE opstartfloppy: Opstarten van de floppy, kiezen voor
Opstarten zonder CD-ondersteuning, fdisk intypen, de partitie waarop je vorige installatie staat verwijderen en dan die partitie formatteren.

Succes,

Harry.
 
XP verwijderen

Bij de uitleg van http://valkarts.nl/windowsxpinstallatie/

kom ik op een gegeven moment bij dit scherm uit.
pic5.jpg


alleen bij mij staat er i.p.v. de 3 optie die hier boven staan alleen de onderstaande 2 opties:

druk op ENTER om windows XP te installeren

druk op R om windows XP te herstellen/repareren

maar niet windows XP verwijderen.

Weet iemand waar dit aan ligt?

Alvast bedankt:thumb:
 
Hoi !

Dan is de bestaande Windows-installatie dermate beschadigd dat die niet te repareren valt.

Dus: kiezen voor: partitie verwijderen, daarna opnieuw partitioneren en formatteren.

Wijst zichzelf,

Greetz,

Harry.
 
Dit is juist.
Neem optie 1.
Daarna kan je die partitie formatteren en dan installeren.
 
Heb optie 1 gekozen,

Klik dan op F8 om te accepteren en krijg dan het volgende scherm.
GetAttachment.aspx


sorry voor de slechte kwaliteit:)
 
De printscreen die jamieyouell heeft gepost.. dat gaat over oude xp verwijderen.. Mis het niet !!
 
Heb de bovenste optie geprobeerd maar hij gaat Windows XP gewoon opnieuw installeren, en krijg niet de mogelijkheid om hem te verwijderen
 
Hoi !

Wel bij die screenshot op: D getrommeld ?

Daarna krijg je nog 2 mogelijkheden om het proces te stoppen, maar daarna is je partitie echt verwijderd !

Greetz,

Harry.
 
Gelukt

Uiteindelijk ben ik via de ESC knop bij het venster gekomen waar ik de partities heb kunnen verwijderen.:p

Dus het is uitelindelijk gelukt!!

Tnks:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan