Verwijderen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Luc L
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Luc L

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2001
Kan ik windows media player en windows movie maker verwijderen.ik gebruikt het toch niet en het neem toch maar schijf ruimte inbeslag.

Start>instellingen>configuratie>software.
Staat ie hier tussen, dan kan je hem daar laten un-installen.

Type ze eens in bij start> zoeken. Dan vind je vast wel de map waar ze in staan en kun je indien aanwezig de uninstaller gebruiken. Als er geen uninstaller bij zit kun je de hele map gewoon verwijderen.

Ik hoor het wel.

Gewoon de map verwijderen is niet verstandig sinds wmp 'onderdeel' is van windows en ermee verweven is. Daarnaast staan er wllicht DLL bestanden in die zich niet zomaar laten verwijderen.
Ik vond op een site deze oplossing maar in hoeverre het werkt weet ik niet.

1. Shut down everything. I'm assuming you're running XP/NT else you wouldn't be having this problem. Open up your DOS command prompt, or simply type this string into your run command promt:

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection C:\WINNT\INF\wmp.inf,Uninstall

2. Alter your C:\WINDOWS\inf\ to point to your Windows/INF directory. After typing that in it will uninstall. Before rebooting, instal a WMP of your choice and be sure to download the WMP9 CODEC pack only (for future WMV's) found here:

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/format/codecdownload.aspx

3. Once you have the player installed, reboot. Viola`.

hackerfrans,

daarom zeg ik ook eerst om te kijken of er een uninstaller bijzit. :rolleyes: En als Luc L Media player niet meer nodig heeft kan de map toch gewoon verwijdert worden? :confused:

Het gaat toch om Moviemaker? Die map staat gewoon in je Program Files, en die kan je niet zomaar verwijderen, misschien wel in veilige modus.

Geplaatst door Caspar107
Het gaat toch om Moviemaker? Die map staat gewoon in je Program Files, en die kan je niet zomaar verwijderen, misschien wel in veilige modus.
Moviemaker en mediaplayer. ;)

Mijn oplossing is inderdaad alleen voor WMP en wel versie 9, ik zie nu pas dat er geen versie is gespecificeerd. Maar aangezien ik een eerdere versie heb en die wel gewoon in de software lijst staat nam ik dus zodoende aan dat het om 9 ging.

Het zomaar weggooien van de mappen (al dan niet in veilige modus) zou ik niet doen, aangezien ik mij niet voor kan stellen dat moviemaker/wmp een bestanden uit de windows directory gebruiken die dan niet verwijderd worden, evenzo met alle gegevens over deze programma's in het register.

Ik doe het ook niet graag. Maar als er geen andere mogelijkheid is moet het maar. Maar als je programma's hebt om de overgebleven bestanden te verwijderen zal het wel meevallen. :)

Ach ja het blijft Microsoft, altijd moeilijk doen als het makkelijk kan.

Ik denk dat het veiligst is, ze gewoon laten staan.
Iedereen bedankt voor de reaktie
Groeten Luc L

In WinXP staan veel items verborgen voor de lijst met geinstalleerde software onderdelen, zoals bijv msn messenger. Dit zal met moviemaker en wmp dan ook wel het geval zijn. Zo kun je ze waarschijnlijk alsnog veilig uninstallen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan