Verwijdering oud Panda programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

papaver

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2000
Ik heb onlangs het nieuwe programma Titanium 2004 gekocht. Na installatie kreeg ik de tekst: "Panda Antievirus Titanium werd reeds eerder geinstalleerd.Voordat u de nieuwe installeert moet u de huidige eerst verwijderen. Wilt u nu verwijderen?"
Als ik op "ja" druk krijg ik na een poosje de tekst:"ïnstallShield Wizard voltooid.Wilt u de computer opnieuw opstarten?" Bij een bevestiging start de computer opnieuw en komt direct wederom de tekst: "Panda Antievirus Titanium werd reeds eerder geinstalleerd.Voordat u de nieuwe installeert moet u de huidige eerst verwijderen. Wilt u nu verwijderen?"
Zo kan ik aan de gang blijven.
Ik heb ook geprobeerd panda via het sofware programma te verwijderen, zowel in de normale als in de veilige mode, doch eveneens zonder succes. Ik krijg dan de tekst:"Fout bij het decomprimeren van onderstaande bestanden.Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden."
Kan iemand mij met dit probleem helpen?
Voor de te nemen moeite bij voorbaat dank.
Jos Berkemeijer

Waarschijnlijk is er wat in het register achtergebleven.

Ga naar Start/uitvoeren/regedit.
Linksboven vind je een functie om het huidige register op te slaan. Sla het op een voor jou makkelijke plek op.
Ga nu zoeken naar Panda of de complete naam.
Vind je niets dan zul je bij Hkey current user/software en Hkey Local machine/software moeten kijken.
Secuur werken!

Papaver

Bekend probleem, dit heb ik ook nadat een een gratis versie gebruikte.
Ik krijg het ook niet verwijderd, sterker nog: ik kreeg indertijd een foutmelding over VCL50BPL wat volgens mij met Panda te maken heeft. Deze melding kreeg ik weken achter elkaar, en verdween na een 2e opstart.
Vreemd genoeg werkte ook systeemherstel niet. Ben toen gaan knoeien in het register en dat hielp mbt de melding. Maar Panda staat deels nog op mijn pc.

Laat de resultaten weten.

math wenders

Met een register cleander of b.v. Jv 16 Power Tools verwijder ik de laatste stuiptrekkingen meestal.

Elisa

Heb ik (tevergeefs) geprobeerd, maar wie weet werkt het wel voor papaver

math wenders

Heb je toen dat file HIER gedownload?
Staat de link er vast als papaver dit probleem krijgt ;)
Hoezo staat Panda nog steeds op je pc? Krijg je de boel niet verder verwijderd in de veilige modus?
Hebben jullie beiden ook nog gekeken of er in Software wat staat om te verwijderen?

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie Elisa.
Ik heb via regedit gevonden hkey_local_machine en daaronder "software".
Bij sofware vind ik "panda software"met als sub "ïnternet"
Verder "antivirus lite" met als sub "updates"
verder "pavshld" met als sub "products"
verder :"PSAlertas" en nog "time out"

Kan ik deze hele zaak verwijderen of is dit te gevaarlijk, want zoals je al zei het blijft secuur werk.
Overigens wat het opslaan op een veilige plek bedoel je daarmee onder "bestand" exporteren?

Bij voorbaat dan voor je antwoord

Jos

Ja, bestand exporteren.
In je register moet je natuurlijk altijd heel voorzichtig zijn. Daarom maak je een kopie van het register en zet die op makkelijk terug te zoeken plek.

Als jij met zoeken een mapje ziet staan met Panda o.i.d. dan kun je dit geheel verwijderen.

Klik wel op verder zoeken.
Soms zie je links Panda, soms in de vermelding. Even goed kijken dus. Maar.... zoeken brengt je niet voor niets daar naar toe.

Laatst bewerkt:
Elisa
Ik heb je advies opgevolgd, Panda via regedit verwijderd en daarna kon ik de nieuwe versie zonder problemen laden. Mijn computer is nu weer goed beveiligd en mijn probleem opgelost.
Hartelijk dank voor je bijdrage.

Jos Berkemeijer

Graag gedaan! En nu je de truc van het register kent.............altijd voorzichtig doen hoor. En mocht je in de toekomst wat met je register krijgen dan heb je in ieder geval een kopie. Ik ververs daarom nogal eens ;)

groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan