VerwijderQuery...

Status
Niet open voor verdere reacties.

boerdet

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hallo,
Ik heb een database in Access2000 en daaruit moet een groep records van een bepaalde instelling (ca 100) in een keer verwijderd worden. Die records hebben relaties naar andere tabellen !?. Ik heb nog nooit met Verwijderquery´s gewerkt, maar als ik het probeer (in een backup) zegt Access "Kan records uit die tabel niet verwijderen" of zoiets. Of hij zegt dat ik tabellen moet aanwijzen, maar dat doe ik al. Iemand een idee hoe nu verder?
TB

Oplossing zit in de relaties

Zoals je zelf eigenlijk aangeeft zal het in de relaties zitten. Kijk in het scherm relaties naar de bewuste tabel en dubbelklik op de lijntjes naar andere tabellen. Je krijgt dan de aard van de relatie te zien. Als de relatie referentiele integriteit betreft en de optie trapgewijs verwijderen is ingesteld kun je records verwijderen. Als je dit alsnog kunt instellen (hangt af van de ingevoerde data of die voldoen aan de eisen van referentiele integriteit) zou ik dat doen. Daarna kun je verwijderen. Ook de gekoppelde records zullen dan verwijderd worden.
Is dit niet zo zul je eerst de gekoppelde tabellen moeten benaderen en de records verwijderen die een koppeling met je instelling hebben. Pas als dat is gebeurd kun je de instelling uit je 1e tabel verwijderen. Probeer dit wel even uit op een backup. Anders even de Help raadplegen (jointype koppelingen). Suc6

dank

Dank je AnneMarie voor je uitvoerige antwoord, ik ga er een dezer dagen mee aan de slag, Ziet er veelbelovend uit, TB

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan