• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzen (ALS functie???)

• Onderwerp starter Onderwerp starter emc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

emc

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2003
Graag wil ik in een factuur een verwijzing maken. Is het mogelijk om als ik in cel A11 tekst (mijn product) invoer in cel L11 het bijbehorende tarief te laten verschijnen?

Zoiets van (als A11=Particuliere Administratie =45; als A11 is Particuliere Belastingaangifte = 60) enz. (in cel L11 ingetypt)

Als iemand bovenstaande voor mij in een formule kan zetten pas ik de rest wel aan naar het voorbeeld.

Alvast bedankt, emc

emc

=ALS(A11="pa";45;ALS(A11="pb";60;""))
Met bovenstaande formule moet het lukken. Vervang "pa" voor de volledige naam en evenzo "pb".

Groeten,

Voorbeeldje

Is het dit dat je zoek ??? zie bijlage
Of is het anders opgevat ???

Er zijn nog verschillende mogelijkheden !

Anders moet je jouw voorbeeld als bijlage toevoegen en bekijk ik het eens

Bijlagen

Korten,

Dat is inderdaad wat ik bedoel, maar ik heb vervolgens een andere cel een verwijzing die verwijst naar aantal (waarin ik invul hoeveel uren ik heb gewerkt) en het uurtarief. In die cel komt nu te staan "#waarde" in de regels waar ik niets invul, en dat staat natuurlijk een beetje slordig op een factuur. Kan ik ergens uitzetten dat deze melding wordt weergegeven?

Morgen ga ik met de oplossing van CorVerm aan de slag, maar ik denk dat dat hetzelfde resultaat opleverd.

In ieder geval bedankt voor de reacties, tot zover al weer een stukje verder.

emc

Emc,

dan moet je doen zoals in het voorbeeld.
Je moet de functie ALS gebruiken en bij waar/nietwaar kun je altijd " " invullen, de formule plaatst dan een spatie in de cel en die zie je niet.

In textvorm is de redenering als volgt :

ALS cel uren gewerkt verschillend(<>) is van 0
DAN cel uren gewerkt maal uurtarief
ANDERS spatie zetten " "

Moest je er niet uitgeraken laat dan maar iets weten, ik zal morgen nog eens komen kijken want ik veronderstel dat je ook nog sommen wilt maken van die cellen en dan mogen er geen fouten inzitten.

2 de optie staat hieronder :

Foutwaarden en foutindicatoren in een cel verbergen
Het resultaat van de formule =1/0 is bijvoorbeeld #DEEL/0. Mogelijke foutwaarden zijn: DEEL/0!, #N/B, #NAAM?, #LEEG!, #GETAL!, #VERW! en #WAARDE!

Tekst in cellen zo opmaken dat fouten niet zichtbaar zijn

Selecteer de cellen met een foutwaarde.
Klik op de opdracht Voorwaardelijke opmaak in het menu Opmaak.
Klik in het linkervak op Formule is.

Typ =ISFOUT(verwijzing) in het rechtervak, waarbij verwijzing staat voor een verwijzing naar de cel met de foutwaarde.
Klik op Opmaak en vervolgens op het tabblad Lettertype.

Klik op Opmaak.
Selecteer wit in het vak Kleur.

Hallo Korten,

De eerste optie, ik heb er even mee zitten puzzelen, maar zoals jij hebt hebt gedaan in je bijgesloten bestandje is toch via de funtie ALS? zoals ik het zie staat " " in de formule. Als ik daar "0" van maak verwdijnt dit, maar dan komt er (uiteraard) in de kolom van tarief 0 te staan en die verschijnt dan ook weer op de factuur.

De tweede optie heb ik uitgevoerd, maar er gebeurt niets. Ik heb daarom het bestandje bijgevoegd, dan zie je waar ik het over hebt.

Wederom bedankt voor de respons!

Groeten, emc

Bijlagen

Hoi Hans,

Helemaal perfect, ik zie ook hoe je het hebt gedaan, bedankt!

Het wordt wel steeds mooier, hè?

Groeten, emc.

Vert.zoeken

Als werkt;
echter als je veel waarden hebt (stuk of 10) dan wordt het wel een heel lange formule.
=Vert.zoeken should do the trick.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan