• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzen gesloten bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucky170

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2015
Hallo,

Ik ga mijn probleem nu beschrijven en later vandaag komt er een voorbeeld bij.

Ik heb zes bestanden met informatie (2009 tot en met 2014) Daarnaast heb ik een apart bestand waar een soort samenvatting op staat.

Hieronder is de formule die werkt als het bronbestand geopend is. Maar ook de versie als het bestand gesloten is maar dan niet werkt.

Open bestand en werkt: =ALS.FOUT(SOM.ALS('[2009 10001-A9204.xlsx]Ratio'!$B$2:$B$99991;A3;'[2009 100-A900.xlsx]Ratio'!$E$2:$E$98298)/B3;0)

Gesloten bestand en werkt niet: =ALS.FOUT(SOM.ALS('C:\Users\alexandl\Documents\TEST\Jaar\Componenthoeveelheid x Verkoop fiets\[2009 100-A900.xlsx]Ratio'!$B$2:$B$99991;A3;'C:\Users\kees\Documents\TEST\Jaar\informatie\[2009 100-A900.xlsx]Ratio'!$E$2:$E$98298)/B3;0)

Ik zou graag willen dat de formule werkt maar dan zonder dat alle bestanden geopend hoeven te zijn. Misschien moet ik de formule iets aanpassen of een bepaalde instelling.

Vanavond komt er een voorbeeld bij maar als jullie nu al iets zien zou dat mooi zijn.

Groeten,

Als je gegevens uit een bestand live wilt hebben, zal je altijd die bestanden ook moeten openen.
Of je maakt een formule, opent de bestanden. (zodat de gegevens geupdate worden) Zet vervolgens formules herberekenen uit.
Echter dit houdt wel in totdat je de formules weer laat herberekenen met de bestanden open. Je met gegevens zit van de laatste keer dat je die gegevens geupdate hebt.
Kan zijn dat ik er langs zit. Maar naar mijn weten moeten databestanden altijd geopend worden voor ze gegevens kunnen updaten.

in de functie SOM.ALS(ZoekBereik,ZoekWaarde,OptelBereik) moeten het zoekbereik en het optelbereik doorgaans met elkaar corresponderen. In beide voorbeelden in de openingspost is dat niet het geval. Ze verwijzen naar een ander bestand en verschillen in omvang. Kan zijn dat het zo hoort maar dan moet je wel heel zeker van je zaak zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan