• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzen naar ander werkblad, meerdere cellen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

PatrickRijks

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2007
Beste mensen,

Mijn eerste post op dit geweldige forum wat ik al geruime tijd meelees.

Ik heb een vraag over Excel en wel de volgende. Ik ben een excel bestand aan het maken met 4 werkbladen. Een werkblad voor alle verhuurmaterialen (is klaar, komt onderaan een eindprijs uit), een werkblad voor een adressenbestand, een werkblad voor de buffetten en een werkblad voor de factuur.

Wat wil ik nu graag..
Ik wil in het adressenbestand met nummers werken. Cel A2 staat dus nummer 1, Cliëntnr 1. Ik wil nu dat wanneer ik op het factuurwerkblad klik en hier clientnummer 1 intik, dat er bovenaan op de juiste manier het adres komt te staan van mijn contact.

Ik weet hoe ik moet verwijzen naar een andere cel. Dus ik kan de eindprijs van het verhuur kan ik linken naar de factuur. Maar ik weet niet hoe ik een complete rij kan verwerken naar een ander werkblad. Het is immers tekst en geen getallen.

Wie snapt mij en kan mij verder op weg helpen?

GR Patrick

Hier kan ik wel wat mee denk ik!

maar nu het volgende..
Als ik in een werkblad van links naar rechts mijn kolommen als volgt invul:
Naam, tav, adres, postcode woonplaats, telefoonnummer

Hoe kan ik er dan voor zorgen dat mijn klant op een ander werkblad komt te staan? Op de plaats waar het venstertje van de envelop zit. Dus hier moet het ONDER elkaar.
Dit zou ik graag doen door middel van het clientnummer in te tikken.

Ben benieuwd!

Zet de formule (vert.zoeken) dan niet naast mekaar in cellen van dezelfde rij, maar in cellen van dezelfde kolom. Onder elkaar dus ;)

Ik heb een beveiligd voorbeeld waar alles goed in staat. Ik krijg de beveiliging hier niet vanaf. als dat wel zou kunnen kan ik natuurlijk kijken welke formules zijn gebruikt.

iemand die hier wel iets mee kan?

Ik snap die formule niet.. dat is mijn probleem!

Datgene wat ik wens staat in het hierboven gepost bestandje, maar ik snap niet hoe ik het moet uitbreiden..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan