• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzen naar cel op onbekend tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

jansbl

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2007
Goeden morgen.

Ik heb een werkmap, waarin telkens een wisselend aantal tabbladen zitten.
Nu heb ik op elk tabblad een cel, waarin ik de waarde van een cel van het voorgaand tabblad (d.w.z. het tabblad links van de huidige) staat.
Ik kan niet gebruiken: bijvoorbeeld "=bladx!A13", omdat ik, op het actieve tabblad, niet weet hoe het tabblad links daarvan heet.
Dit komt omdat het aantal tabbladen wisselt en ook de volgorde kan wijzigen.

Is dit op te lossen?

b.v.d.
Jans

Helaas

Zie bij John Walkenbach, hier.

Dag Wigi,

Als ik het, enigszins, heb begrepen, gaat het om het gedeelte van het artikel, waar wordt geschreven over GET.DOCUMENT(87) enz.
Helaas is het mij niet gelukt om het werkend te krijgen.
Niet op het werk (Excel 2002), niet thuis (Excel 2000).
Als ik het wel heb, moet ik via Invoegen - Naam - Definieren de formules shtPos, wsNames, shtName maken.
Als ik dat heb gedaan en in een cel naar een van die drie verwijs krijg ik #NAAM?
Een eigengemaakte formule (bijv. xxxx =A2*B2) werkt wel.
Het lijkt dus dat GET.DOCUMENT(87) enz. niet wordt herkend.

Enig idee??

b.v.d.
Jans

Stuur je bestandje eens mee, ontdaan van alle overtollige zaken.

Waar moet welk getal komen?

Zo kaal had ik de werkmap nu ook niet verwacht. Waar zijn de aanwijzingen die J. Walkenbach deed in jouw bestand? Dan zal het zeker niet werken hoor.

Kom ik op terug

Waar moet welk getal komen?

Zo kaal had ik de werkmap nu ook niet verwacht. Waar zijn de aanwijzingen die J. Walkenbach deed in jouw bestand? Dan zal het zeker niet werken hoor.

Dag Wigi,
Heb wat meer tijd nodig.
Ik kom er op terug.

m.vr.gr.,
Jans

Bij nader inzien is dit misschien simpeler:

zet deze code

Code:
Private Sub Workbook_SheetActivate(ByVal Sh As Object)
    If Sh.Index > 1 Then Sh.Range("A13") = Sheets(Sh.Index - 1).Range("A13")
End Sub

bij ThisWorkbook in VBA. Telkens als je van tabblad wijzigt wordt in A13 de inhoud van A13 op het vorige tabblad genomen.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan