• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verwijzen naar cellen op ander tabblad met vaste interval

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerritgrafnek

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2009
hoi,

Ik heb een voorbeeld excel bestand gemaakt om mijn probleem te verduidelijken.
Het excel bestand heeft 2 tabbladen.
Op het tabblad aantallen staan om de 5 rijen een getal.
Nu wil ik op het tabblad 'verwijzingen' verwijzingen maken naar deze cellen. (lijst is in het bronbestand veel langer)
Het is de bedoeling dat in cel A1 de verwijzing komt naar =aantallen!A2 in cel A2 een verwijzing naar =aantallen!A7 enz. enz.
Het lijkt met handig in =aantallen!A2 een formule te kunnen plaatsen en die naar beneden te slepen zodat het heel veel typen scheelt.
Het vaste interval is dus 5 rijen.

Graag jullie hulp.

Bijlagen

Code:
=INDIRECT("aantallen!$A$"&ROW()*5-8)

Probeer deze eens

in het voorbeeldbestand werkt het prima.
Als ik dit vertaal naar het bronbestand waar het eerste volgnummer op A8 en het volgende volgnummer op A13 staat en ik de code heb verandert in =INDIRECT("Algemeen!$A$"&RIJ()*8-13) krijg ik de uitkomst 0
terwijl dit de waarde 261 zou moeten zijn.
Ik het bronbestand helaas niet bijvoegen ivm vertrouwelijke informatie.
Geen idee wat ik niet goed veranderd heb.

De "*8" moet "*5" zijn als de verplaatsing nog steeds 5 regels is.

bijna

Bekijk bijlage bronbestand.xlsx

Ik kom er met jullie aanwijzingen nog niet helemaal uit. Daarom maar even alle gegevens uit het bronbestand geknipt en deze bijgevoegd.
Als ik de formule =INDIRECT("Algemeen!$A$"&RIJ()*8-8) invoer krijg ik het resultaat zoals in bijgevoegd bronbestand staat.
Een wijziging van *8 in *5 of andersom werkt niet. Ik weet niet zo goed welke parameters ik aan het veranderen ben.

graag nog een beetje hulp.

In cel A2 van blad Viewer:
Code:
=INDIRECT("Algemeen!$A$"&(RIJ()-2)*5+8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan