• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzen naar de juiste cel in ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plenkie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2009
Heren/dames,

Ik ben bezig om een excel bestand op te zetten. Hierin staan klanten met hun deb. nummer, ordernummers, serienummers die besteld zijn etc.

In tabblad 1 staat per klant 1 regel met deb nummer en hoeveel producten hij/zij heeft besteld van een product.

In tabblad 2 staat per klant elke ordernummer, elk serienummer etc etc.

Het gaat hier om een bestand van +/- 130 klanten en minimaal 1500 serienummers en orders.

Mijn vraag is: Is het mogelijk dat als ik op het 1e tabblad op het debiteurnummer van de klant druk (of bijvoorbeeld een nieuwe cel waarin staat, ga naar o.i.d.) dat ik meteen in het 2e tabblad bij de cel van de betreffende klant kom?

Mvg,

Plenkie United

Heren/dames,

Ik ben bezig om een excel bestand op te zetten. Hierin staan klanten met hun deb. nummer, ordernummers, serienummers die besteld zijn etc.

In tabblad 1 staat per klant 1 regel met deb nummer en hoeveel producten hij/zij heeft besteld van een product.

In tabblad 2 staat per klant elke ordernummer, elk serienummer etc etc.

Het gaat hier om een bestand van +/- 130 klanten en minimaal 1500 serienummers en orders.

Mijn vraag is: Is het mogelijk dat als ik op het 1e tabblad op het debiteurnummer van de klant druk (of bijvoorbeeld een nieuwe cel waarin staat, ga naar o.i.d.) dat ik meteen in het 2e tabblad bij de cel van de betreffende klant kom?

Mvg,

Plenkie United

Ja, dat kan.
Met een bijgevoegd bestand is dit zo in orde gemaakt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Zie voorbeeld!

Werkelijke bestand bevat teveel ''gevoelige'' informatie.

Het is dus de bedoeling dat als ik in blad 1 op het deb. nummer zou drukken(dubbelklik o.i.d.) dat hij meteen verspringt naar hetzelfde deb. nummer in tabblad 2.

Bij voorbaat dank

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Misschien kan een draaitabel je helpen.

Zie bijlage.

Als je nu bvb dubbelklikt op de 2 van de zwemlessen van Plenk zie je alle gegevens van Plenk.

Bijlagen

Dubbelklik op Blad1 in kolom A op een getal en kijk in Blad2 welke cel geselecteerd wordt.

Laatst bewerkt:
Zapart,

Jou oplossing is precies wat ik bedoel.. maar hoe het je dat gedaan zodat ik dat op een ander bestand kan toepassen?

Sick ook bedankt!

Mvg,

Plenkie

Zapatr, jou oplossing is precies wat ik bedoel..
maar hoe heb je dat gedaan zodat ik dat op een ander bestand kan toepassen?
Rechtsklik links-onderaan op de tab van Blad1 en kies "Programmacode weergeven".
Als er op Blad1 in het bereik A2:a150 op een cel wordt gedubbelklikt,
dan komt de zoekfunctie van Excel in werking, die op Blad2 in het bereik A2:A200 zoekt
naar dezelfde waarde (target.value) als die waar je in blad1 op hebt gedubbelklikt.
Die zoekfunctie kun je overigens ook handmatig toepassen door in het menu te
kiezen: "Bewerken" - "Zoeken".

Misschien nog iets duidelijker met een kleurtje er bij (tenzij je dat niet wenst);
zie bijlage.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan