• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verwijzen naar een cel die onderdeel is van een merge.

Status
Niet open voor verdere reacties.

koosjo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 apr 2008
Berichten
1
Hallo ik zit met de volgende uitdaging:
Binnen een tabel(helaas geen draaitabel) wil ik bij verwijzing naar een samengestelde cel altijd de waarde kunnen ophalen.
Voorbeeld in de bijlage:
Verwijs van uit cel c8 door a8 aan te klikken, dan gaat de verwijzing naar de bovenste cel van het samengevoegde deel en krijg ik de waarde van het samengevoegde deel.
Wat ik wil is dat ik kan verwijzen naar a8 en dan de waarde van de samengevoegde cel terug krijg, en als ik dat vervolgens c8 naar c9 kopieer ik nog steeds de waarde van de samengevoegde cel krijg etc.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb overigens een engelstalige excel versie, dus als je de beschrijving hierop kan baseren zou dat fijn zijn.

Alvast bedankt
Koosjo
 

Bijlagen

  • Book1.xls
    13,5 KB · Weergaven: 87
Hi Koosjo,

Welkom op het forum.

Vermijd deze "samengestelde" cellen, het gaat je gegarandeerd problemen opleveren met formules, verwijzingen e.d..

Als je ze toch wil houden zal je moeten gaan werken met een "als A4 = leeg, geef dan A3".

Greetz,

Joske
 
Ik ben het helemaal met Joske eens: vermijd Merged cells in dit soort gevallen!

Wil je het echter persé toch, dan is bijgevoegde oplossing misschien iets voor jou...

Succes! :thumb:
 

Bijlagen

  • Book1.xls
    17 KB · Weergaven: 617
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan