• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzen naar een cel en niet de waarde daarin.

Status
Niet open voor verdere reacties.

freezb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 sep 2014
Berichten
4
Ik wil dat niet naar dezelfde cel kan worden verwezen. Echter kan het zijn dat twee cellen dezelfde waarde hebben en in dit geval moet deze evengoed worden weergegeven.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat er echt naar de celverwezen wordt en niet naar desbetreffende waarde in die cel?

Groetjes,

Bart
 
Is de vraag nu een formule die weergeeft dat er meerdere cellen dezelfde waarden hebben?
Een voorbeeld erbij?

Grtz
 
Bijgevoegd een bijlage.Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx

Het is dus zo dat ik maten krijg die onder MASSIEF staan.
Wanneer de breedte maat van het item gelijk of meer dan 150 is moet deze automatisch ook bij massief overmaat komen te staan met extra 10cm toegevoegd.
 
Als ik jou werkblad open wordt de foutmelding #N/B weergegeven in de cellen die juist een waarde zoude moeten krijgen.

Hier is meer uitleg in de excel sheet.Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx
 
Laatst bewerkt:
Meer informatie

Ik heb de verschillende Excel voorbeelden doorgenomen.
Het is me echter nog niet duidelijk geworden wat je bedoelt.
Kun je een voorbeeld maken waarbij je in een sheet zet welke informatie je wilt invoeren en in een andere sheet (handmatig) aangeeft wat het gewenste resultaat is ?

Westy
 
De bedoeling is dat je die gele cellen invult?
Maar dan had ik het dus verkeerd, sluit me bij Westy aan.
 
Beste boomen en Westy,

Ik snap de onduidelijkheid ik heb er zelf de grootste moeite mee dit duidelijk uit te leggen.
Ik verwacht dat in de bijlage die ik nu bij heb gevoegd het jullie duidelijk is.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Bekijk bijlage voorbeeld 2.xlsx
 
Nog eentje met (matrix)formules.
 

Bijlagen

  • voorbeeld 2.xlsx
    11,4 KB · Weergaven: 18
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan