• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzen naar een cel in een tabblad met Indirect

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elouw

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2016
Beste allemaal,

In een excelbestand heb ik tabbladen van informatie voor elke week. De tabbladen hebben de naam: Week1, Week2, Week3 enz.
Nu heb ik in het begin een soort samenvatting, waarbij je in een lijst (met gegevensvalidatie) het weeknummer kan kiezen.
Nu wil ik graag dat ik bijvoorbeeld de omzet van week 2 in een cel kan weergeven als ik in die lijst Week 2 kies.
Ik weet dat je met een indirect functie kan verwijzen naar andere tabbladen, maar hoe zit het met een specifieke cel in een bepaald tabblad? (nml de week die je kiest uit die lijst)
Hoe kun je die functie kloppend maken? mij is het niet gelukt.

Alvast bedankt!

Groetjes Eric

Bekijk bijlage Hup voor excel - Indirect.xlsx

Zie bijlage. Deze oplossing werkt alleen als de gegevens in elk werkblad op dezelfde plaats staan. En als er een werkblad is met het gekozen weeknummer.

Edit: werkt met de spatie in de werkbladnamen.

Nog een edit: de formule kun je invoeren in C4 en doorvoeren naar beneden.
Code:
=INDIRECT("'Week "&$C$2&"'!C"&RIJ()-2)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
En waarschijnlijk ga je daarna de samenvatting maken zoals aangegeven in het tabblad samenvatting.

Voordat je dat gaat doen geef ik je de tip om de structuur van je bestand aan te passen, zodat je gebruik kunt maken van een draaitabel.

Een voorbeeld hiervan (de structuur) en 2 draaitabellen heb ik in het tabblad Oeldere toegevoegd.

Wordt je bestand met veel data ook nog een keer minder groot en sneller in de calculaties.

Bijlagen

@marcelbeug

klopt 'Week

Even niet meer aan de oplossing met ' gedacht.

mooie aanvulling.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan