• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzen naar informatie andere tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Albear

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2012
Hallo iedereen,

Ik heb een vraag over een verwijzing die ik wil maken in Excel.

Op tab A staat een cel die informatie moet ophalen uit een cel op tabblad 2, tabblad 3 of tabblad 4. Om e.e.a. te verduidelijken, als de cel in tabblad 2 een waarde bevat dan moet deze worden gebruikt, staat er please select bevat dan moet er gekeken worden naar de informatie op tabblad 3, staat in de betreffende cel op tabblad 3 een waarde dan moet deze worden gebruikt, staat er please select dan moet er worden gekeken naar de cel in tabblad 4.

Ik hoor het graag,

Groet

Albear,

welkom op helpmij.nl!

zoiets als dit?

NB: het is overigens een goede gewoonte om een vraag vergezeld te laten gaan van een voorbeeldbestandje.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Of met deze code:

Code:
Sub cobbe()
 For Each sh In ThisWorkbook.Sheets
   If sh.[A1] <> "" Then
     Sheets("Blad1").Range("B3") = sh.[A1]
       Exit Sub
   End If
 Next
End Sub

Misschien dat je deze zoekregel moet aanpassen.

Beiden, dank voor de reactie!

@Haije, deze formule werkt, indien ik de cellen leeg laat. Mijn standaard input waarde is "please select", als deze waarde dus veranderd op tab 2 moet deze geselecteerd worden, is dit niet het geval dan moet er gekeken worden naar tab 3, staat deze ook nog op please select dan moet er gekeken worden naar tab 4, die dan een andere waarde zal hebben. Heeft geen van deze cellen een andere waarde dan kan de cel op tab 1gewoon op please select blijven staan.

@ Cobbe, ik ben helemaal niet bekend met deze codes. Waar / hoe moet ik hiermee aan de slag?

Albear,

maak van:
Code:
=ALS(Blad2!B2<>"";Blad2!B2;ALS(Blad3!B2<>"";Blad3!B2;"geen info"))
dit:
Code:
=ALS(Blad2!B2<>"please select";Blad2!B2;ALS(Blad3!B2<>"please select";Blad3!B2;"geen info"))

Als je die formule moet uitbreiden voor een bestand met 20 werkbladen, heb je iets te doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan