• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzen naar niet geselecteerde cel in dropdown menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan1988

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 okt 2016
Hallo,

Is het mogelijk om een cel in Excel te laten verwijzen naar een niet geselecteerde optie in het dropdown menu met behoud van de verwijzing/koppeling?

Concreet: als ik bijvoorbeeld de maandcijfers augustus wil tonen, selecteer ik in het dropdown menu de maand augustus.
Om de mutatie in de maand augustus te tonen wil ik graag de maand juli hiernaast tonen (inclusief koppeling/link in Excel naar het dropdown menu), maar dit lukt mij niet zonder het dropdown menu te wijzigen naar de maand 'juli'.
Hoe is dit wel mogelijk met behoud van de verwijzingen/koppelingen?

Een zeer vereenvoudigd voorbeeld is bijgevoegd..

Alvast dank voor de reactie.

Gr Jan

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Voorbeeldje met fictieve gegevens zou veel duidelijk maken.

Gr,

Joske

Er staan wat tegenstrijdigheden in je schrijven volgens mij.
Ik heb het een aantal keren gelezen en geraak er niet uit, daarom maar het bestandje bijgevoegd.

Bekijk het maar eens.

Ps. ook de groene cellen toegevoegd ter vervanging van de cellen ernaast.

Bijlagen

Dank voor je reactie.
Het is de bedoeling dat tab 'rapportage' enkel verwijst naar tab 'consolidatie' (en dus niet naar de tabs 'entiteit 1/2').
Ik wil dus de geconsolideerde cijfers van juli tonen op tab 'rapportage' door een verwijzing naar tab 'consolidatie', terwijl het dropdown menu op tab 'consolidatie' op augustus moet blijven staan.
Ik wil dus eigenlijk een niet geselecteerde dropdown menu uitkomst tonen.

Wie o wie kan mij hierbij helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan