• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verwijzen naar nog onbestaande bladen in excel

• Onderwerp starter Onderwerp starter kekik
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kekik

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 feb 2017
Beste,

Ik ben nu al een tijdje bezig met een bestand te maken dat ervoor zorgt dat de informatie van onze leden in de jeugdbeweging makkelijker oproepbaar zijn.
Ik ben nu aan het proberen dit via excel te doen, ik zit nu op het volgende probleem:

Ik wou dat voor een nieuw lid toe te voegen dat een sjabloon (blad) wordt gekopieerd en ingevuld.
vervolgens zou het de bedoeling zijn dat de laatste bladen voor de leiding zijn waar alles mooi staat opgelijst.

Voor deze lijsten zou ik dus moeten verwijzen naar bladen (met naam van het lid) die nog niet bestaan.
Gaat dit? en zo ja, hoe ;)

ps, er staat bijvoorbeeld in elk ingevuld blad op "B8" de voornaam van het lid, is het dan mogelijk om op het laatste blad een lijst te maken van alle voornamen ie automatisch bijgevuld wordt als er een nieuw lid bij komt (nieuw blad)

Voor deze lijsten zou ik dus moeten verwijzen naar bladen (met naam van het lid) die nog niet bestaan.
Woon je ook in een niet-bestaand huis? :). Dat kan natuurlijk niet, verwijzen naar niet-bestaande objecten. Omgekeerd gaat ook fout: als je eerst verwijst naar een bestaand object en daarna het object verwijdert, krijg je ook een foutmelding.

Maar volgens mij kun je met een draaitabel prima een overzicht laten zien met alle namen die je hebt ingevuld. Heb je niks met niet-bestaande bladen te maken.
Oh ja, nog welkom bij HelpMij!

Er is wel een mogelijkheid: zie bijlage.
Hierin heb ik 2 lege dummy werkbladen opgenomen; daartussen komen de bladen voor de leden.
In het verzamelblad wordt geteld hoeveel leden er zijn en van die leden wordt de naam in het verzamelblad opgenomen.
Voorwaarde voor deze oplossing is dat de bladen oplopend genummerd zijn en dat nieuwe bladen altijd tussen de lege dummy werkbladen worden opgenomen.

Bijlagen

Op dit forum wordt het gewaardeerd als je iets meer terugkoppeling geeft dan alleen een vinkje te zetten... :rolleyes:

Sorry, je hebt gelijk
ik ben u wel echt dankbaar!
meer nog, ik heb verschillende keren gedacht da dat kei creatief is opgelost!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan