• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verwijzen nr actieve cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

pepe100

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2006
Hoi,

Klein vraagje:

Heb via keuzebalk met invoervak iets geselecteerd. Via verschuiving wordt dit op een 2de werkblad geplaatst. Nu zou ik graag deze cel willen gebruiken om bepaalde gegevens gaan op te zoeken in een tabel en dit resultaat in een andere cel te plaatsen....

Hoe doe je dat??????

Beste Pepe100,

Je kunt op ieder willekeurig werkblad de formle =vert.zoeken() gebruiken. De zoekwaarde kan op Blad2 staan, de tabelmatrix waar je die waarde gaat zoeken kan op blad3 staan, en dat terwijl de functie zelf op blad1 staat.

Bijv. in cel A1 op blad1: =vert.zoeken(Blad2!A1;Blad3!A1:C12;3;onwaar)

Groeten,

Richard

waar of onwaar dat snap ik niet helemaal

hallo

wie kan me vertellen wat de tekst onwaar in onderstaande formule voor functie heeft of de tekst waar

=vert.zoeken(Blad2!A1;Blad3!A1:C12;3;onwaar)
De rest is maar een voorbeeld

groet rien

Beste Rien,

Het argument "Onwaar", betekent dat de zoekwaarde <i>exact</i> gevonden moet worden. Als je dit argument weglaat, zoekt excel de waarde die er het meeste op lijkt, als de zoekwaarde niet exact gevonden wordt.
Groeten,

Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan