• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzen uit de een VB script naar de desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roboman

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2014
Berichten
44
Beste Helpers,

Ik heb een sheet warin ik gegevens verzamel die door klanten worden ingevult. De bedoeling is dat ik de sheet dan weer terug gemailed krijg met de data die zij hebben ingevult.
Ikheb een macro gemaakt waardoor het sheet wordt gesaved en de file naam veranderd wordt door toevoeging van waarde uit cell C8.
Ik stuur dus b.v. "Self Assessment Form" maar klant Roboman, de macro zal de sheet opslaan als "Roboman Returned SA Form.xlsm"

Dit gaat goed op mijn machine omdat ik het path naar de desktop weet. Maar op de machine bij de klant weet ik dat natuurlijk niet.
Hoe kan ik hat path naar de desktop als variable meegeven zodat het op elke machine en elke gebruiker goed komt.

Hier is de Macro;
Sub PrepSend()

Dim newFile1 As String, fName1 As String
fName1 = Worksheets("DSCP").Range("C8").Value
newFile1 = fName1 & " Returned SA Form.xlsm"

With ActiveWorkbook
.SaveAs Filename:="C:\users\E663473\Desktop\" & newFile1 << Hier gaat het dus fout !!
.Close
End With

End Sub

Ook in de macro open ik de default email client en vul het subject in.
Is er een manier om de file die dan op de desktop staat aan het geopende emailtje te hangen?
(Dat zou een mooie luxe optie zijn)


Erg benieuwd naar de reacties van dit geweldige forum..
 
Het bureaublad kun je dynamisch bereiken met:
Environ("USERPROFILE") & "\Desktop\"

Een bijlage doe je met:
.Attachments.Add "bestandsnaam"
 
Laatst bewerkt:
Erg bedankt voor deze Tips.
De desktop verwijzing doe het, maaar met de email attachment moet ik wat gaan spelen. Ik houd je op de hoogte.
 
De vraag is beter te beantwoorden als je laat zien welke code je nu gebruikt om het mailtje te maken en te versturen maar wat ik noemde zal werken als je een Outlook object aanmaakt en daarmee de mail verstuurd. Als het anders is kun je beter even je code ervoor laten zien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan